studia w Niemczech , Szwajcarii, Austrii.

Temat przeniesiony do archwium.
Witam, mam pytania w związku ze studiami w Austrii, Niemczech bądź Szwajcarii.
Zaraz po maturze wyjechałam do Niemiec jako au pair żeby nauczyć się j.niemieckiego , chciałabym studiować w którymś z powyżej wymienionych krajów i mam pytania dotyczące aplikacji . Zdałam polską mature i zastanawiam sie na jakim poziomie musi być zdany egzamin maturalny aby można bylo podjąć studia w którymś z tych krajów, pewnie zależy to tez od kierunku , ale czy np jeżeli chciałabym wybrać sie na jakieś studia ekonomiczne to beda patrzyli na wynik z matematyki , fizyki , czy jezeli mysle o jakis kierunkach biologicznych to patrza na wynik z biologii.
Jestem kompletnie zielona czy ktos kto studiuje w którymś z tych krajów może mi powiedzieć co jest potrzebne aby dostać się tam na studia?
Wszystko zależy od danego kraju. Nie wszędzie polska matura jest honorowana, do niektórych uczelni trzeba pisać egzamin wstępny. Myślę, że najlepiej jest załapać się na taką uczelnie poprzez wymianę studencką czy coś takiego. Na pewno musisz umieć dany język i to całkiem nieźle, bo inaczej nic z tego raczej nie wyjdzie.