DSD II - część ustna

Temat przeniesiony do archwium.
Witam wszystkich,
otóż mój problem wygląda następująco. W DSD II widzę szansę na dostanie się na studia do Niemiec, jednak nie jestem uczniem szkoły, gdzie realizowany jest program DSD, a w Internecie mogę znajeźć tylko lakoniczne informacje. Byłbym wdzięczny, jak ktoś powiedziałby mi, jak wygląda prezentacja swojego tematu na egzaminie ustnym. Referat? Prezentacja? i co takiego trzeba przygotować? i jak to ma wyglądać?

Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi ;)
pozdrawiam
Maciek ;)
idź tym tropem:

http://fudart.webd.pl/wordpress/?p=591 (i wszystkie linki tam zawarte -znajdziesz dokładne poradniki/strony/repozytoria/repetytoria w języku niemieckim - także dotyczące prezentacji, przykładowe zestawy, nagrania, książki, linki itp.)
http://deutschessprachdiplom.blogspot.com/2007/02/aufgabenteil-mndliche-kommunikation.html
>otóż mój problem wygląda następująco. W DSD II widzę szansę na
>dostanie się na studia do Niemiec, jednak nie jestem uczniem szkoły,
>gdzie realizowany jest program DSD

Maciek, to zanim zaczniesz się przygotowywać do DSDII radzę się dowiedzieć czy możesz na pewno do niego przystąpić... Jak ja zdawałam to "cudo" to miałbyś problem jako uczeń z zewnątrz, może sie coś zmieniło, ale wtedy by Cię nie dopuścili do Spracha. Suchar, ale taki przepis.
Ale jeśli masz już wszystkie sprawy organizacyjne załatwione to luzik. Linki podal Ci Tibor, więc powodzenia :)
Też myślałem, że będzie się ciężko dostać. Wczoraj byłem w liceum, gdzie organizują DSD, wydzwoniłem resztę darmowych minut z komórki, ale dużych problemów nie było, żeby się zapisać ;) Chociaż jak od jednej osoby usłyszałem, że: "w zeszłym roku nikt z zewnątrz nie zdawał u nas", to już myślałem, że jestem na straconej pozycji.
Jeśli chodzi o przygotowanie, to się nie denerwuję, przed kilkoma dniami zdałem ZMP, wyniki lada dzień dostanę, ale liczę na "gut", a DSD to podobny poziom.

Wielkie dzięki Tibor za linki, na pewno się przydadzą ;)