PREZENTACJA USTNA

Temat przeniesiony do archwium
DSD C1
Wpływ reklamy na społeczeństwo(grupa wiekowa 16-20). Reklama - wolność wyboru?

No to taki właśnie mam temat, co do wolności wyboru to będę mówił, że reklama nam takowy daje. Prezentacja musi trwać około 4 minuty, nie dłużej. Prezentację przygotowuję na komputerze, mam zamiar zrobić parę slajdów z samymi zdjęciami - nie chce wklejać tekstu, który zaśmieci mi slajdy. To chce zawrzeć:

1) Definicja reklamy(Jak sądzicie słownikowa, czy też lepiej unter dem Begriff "Werbung" verstehe ich... - ja skłaniałbym się do własnej definicji)
2) Omówienie form reklamy(TV, gazeta, ulotka, bilbord itd.), specyfiki języka(wszystko jest super ŁAŁ good) oraz ogólnego wyglądu(najczęściej kolorowe, najważniejsze rzeczy powiększone - to co ma przyciągnąć klienta)
3) Wyrażenie własnego zdania(sądzę, że mnogość reklam pozwala znaleźć zawsze odpowiedniej oferty dla siebie; mamy wolność wyboru, ponieważ nie jesteśmy zmuszeni na kupno produktu od monopolisty, zawsze znajdziemy coś najkorzystniejszego).

No i potem pytania od komisji.
Proszę Was o:
- krytykę zarysu prezentacji. Co byście doradzili, co według Was jest do kitu? Może coś ewentualnie dodać(tylko kurde ograniczają mnie 4 minuty).
- podanie ewentualnych pytań, które byście zadali po takiej prezentacji(tylko nie piszcie ulubionych pytań mojej klasy na każdej lekcji po jakiejkolwiek prezentacji. Ile zajęło Ci zrobienie prezentacji? Pomagała Ci mama? itd. xDD)

Liczę na wsparcie, egzamin jest na początku grudnia. Ja chciałbym już w tym tygodni do niedzieli zrobić sobie tę prezentację - miałbym 3 tygodnie na zatrucie życia nauczycielom niemieckiego, kolegom, znajomym z Niemiec - wiecie, przymusowe słuchanie mojej nudnej prezentacji:P
ooo znajome klimaty DSD II :) co prawda do certyfikatu mam jescze daleko, ale próbne wypowiedzi ustne i portfolio tematyczne, to w sumie teraz priorytet u mnie na niemieckim:)

1) fajny temat - aktualny, dużo źródeł, wbrew pozorom dość oryginalny
2) twoja definicja, a nie słownikowa - jak Ci zadadzą dodatkowe pytania, na encyklopedycznej popłyniesz, a to co sam napisałeś zawsze lepiej lub gorzej, ale wybronisz.
3) coś o tym, że reklama kłamie, wyolbrzymia, upiększa, naciągają klientów na grubą kasę
4) opisujesz konkretną grupę wiekową, możesz dodać 2-3 zdania na temat ludzi dorosłych/starszych (starsi potwornie łatwowierni!!) musisz jakoś (choćby tymi 2-3 zdaniami) zaznaczyć, że interesują Cię vor allem licealiści (16-20lat).
4 min to wbrew pozorom baaardzo krótko... dość poważne ograniczenie:(

Jeśli chodzi o pytania komisji, to np.
1) czy tobie zdażyło się kiedyś naciąć na "śliczną - fałszywą" reklamę?
2) które formy reklamy trafiają do Ciebie najbardziej?
3) ewentualnie (wątpię czy by takie pyt. padło) co skłoniło Cię do wyboru akurat tego tematu?
4) plusy i minusy reklam (b. lakonicznie- max. po 2 punkty) i co za tym idzie, czy to dobrze, że istnieją reklamy?
5) jak Ty byś udoskonalił formę/ sposób/ treść (fałszywa, przecukrowana) reklam?
6)Pomagał Ci tata?:D:D

Mam nadzieję, że choć troche pomogłam,
życzę powodzenia i ich drücke dir die Daumen!!:)

« 

Życie, praca, nauka

 »

Pomoc językowa - Sprawdzenie