Sesja

Temat przeniesiony do archwium.
Witam. Chciałbym się dowiedzieć jak wygląda przykładowa sesja i egzamin wstępny na germanistyce. Dziękuję. Jestem uczniem 2 klasy LO i wybieram się już niedługo na ten kierunek studiów. Proszę o w miarę dokładny opis.
Egzamin wstępny jest teraz tylko dla tych, co nie zdają niemieckiego na maturze, ale chcą iść na germanistykę. Także nie wiem jak on wygląda, ale pewnie jest część pisemna i ustna. A co do sesji - jest wyznaczony konkretny przedział dni, w których muszą odbyć się egzaminy. Zawsze jest to po zakończeniu zajęć. (Ale bywają wyjątki i czasem wykładowcy pozwalają szybciej przeprowadzić egzamin.) Potem każdy wykładowca, u którego oczywiście ma się egzamin (bo nie ze wszystkiego od razu ma się egzaminy w jednej sesji) ustala termin tego egzaminu ze studentami - dzień, godzina i sala. No i już w sam dzień przychodzi się ładnie ubranym i potem wykładowca wprowadza do sali. Oczywiście trzeba się porozsiadać. Dostaje się kartkę/ki z pytaniami i się pisze. Na ogół 90 minut. Jak ktoś skończy - oddaje kartkę i wychodzi. A co do wyników to mogą być tego samego dnia, ale też na drugi dzień. A jeżeli egzamin jest ustny, to albo robi się listę i osoby wpisują się na konkretną godzinę, albo każdy ustala między sobą i czeka się w kolejce.
Tak przynajmniej wygląda to na mojej uczelni ;)
Dziękuję Ci bardzo za odpowiedź. Cieszę się,że nie trzeba zdawać egzaminu wstępnego , po wcześniejszym zdaniu matury z niemieckiego. A jeżeli chodzi o egzamin ustny na sesji to jest to w formie jakiegoś referatu , czy prezentacji do przedstawiania ( tak jak na polskim)?
nie studiuję germanistyki, ale egzaminy są na zasadzie: "ja jestem sprite, ty pragnienie"... czyli wydaje mi się, że także na germanistyce wygląda to tak: "niech pan/pani mi powie..." i tu często pada pytanie,
a) na które zna się wyczerpującą odpowiedź (rzadko)
b) potrafi się powiedzieć jedno, czy dwa zdania (często)