Mówienie

Temat przeniesiony do archwium.
Kiedyś już pytałem, ale co mogę zrobić, bo jestem studentem filologii na UAM i teraz jakoś tak od początku roku plączą mi się wyrazy jak mówię, tzn. nie potrafię powiedzieć często płynnie zdania, ale tak jakby się jąkam... nie mam takich problemów ogólnie, jak czytam zdanie albo powtózę powiedziane przed chwilą, to jest luzik, ale jak mam jakieś takie bardziej skomplikowane z głowy, to słyszę je i wiem, co miałbym powiedzieć, ale jak zaczynam mówić, to plaćzą mi się słowa i czasem się zacinam... czym może to byc spowodowane? Tak jakby mam problem z mówieniem gdy jednocześnie mam myśleć, co powiedzieć dalej, bo wtedy nie mogę skupić się na prawidłowej wymowie. co radzicie? jak to pokonać?
Rede langsam, rede viel, nach einer Zeit beginne schneller zu reden und irgendwie wird's schon klappen. :)
ale problem jest w tym, żę nie wiem czemu to tak się zrobiło, wcześńiej możę nie próbowałem w takim tempie, ale ogólnie przecież na studiach potrzebuje dość w miarę mówić, jak coś opowiadam czy coś...?
hast du Skype?
nein, wozu brauche ich skype?
so könnten wir normal über dein Prolem sprechen.
to ja jeszcze raz powiem: jest taki tekst, np.: "Sehr viel Zeit ist gekommen, als wir uns letztens gesehen haben" I jeśli myślę przy tym o tym, co np. mam zaraz innego powiedzieć, to mi się to zleje i wyjdzie "Sehr viel zeit ist gekommen, alswirlrlrunngesehen haben"
merkwürdig...
a więc do dalej? da się coś z tym zrobić? dawniej ćwiczyłem niemiecki, to własnie móiłem zawsze takim stylem, żę tak jakby dzieliłem wyrazy, że "Sehr viel Zeit - als wir uns letztens - gesehen haben". Może się tak nauczyłem mówić, przyswoiłem to sobie? Da się jak coś odzwyczaić?
üben, üben und noch üben
pomógł bys mi coś napisać po niemiecku??