Pomoc językowa - Sprawdzenie

Temat przeniesiony do archwium.
Mogłby mi ktoś sprawdzić tłumaczenie poniższej legendy ? Napewno jest sporo błędów :)

Wyścig z diabłem

Dawno, dawno temu mieszkał w Słupcu człowiek nazwiskiem Zenker. Był biedny, bo źle mu się wiodło, ale sąsiedzi mówili, że to kara za bezbożność. Żył samotnie, aż w końcu miał dość swojego losu i wybrał się na Wilczą Górę, gdzie zaczął przywoływać diabła. Kiedy bies się zjawił, Zenker mu się poskarżył:
- Źle mi się wiedzie, ale ani ludzie, ani dobry Bóg nie chcą mi pomóc. Przyszedłem więc do ciebie z propozycją. Jeśli dasz mi tysiąc dukatów i zapewnisz pięć lat dostatniego życia, zapiszę ci swoją duszę.
- Zgoda - odrzekł czart - spełnię twoje życzenie. A kiedy przyjdę za pięć lat, będziesz miał godzinę na przebycie drogi ze Słupca do kościoła w Wambierzycach. Jeśli nie uda ci się, dusza będzie moja.
Diabeł szyderczo się uśmiechnął, a następnie skaleczył lewe ramię Zenkera, umoczył we krwi gęsie pióro i wskazał mu miejsce na złożenie podpisu pod cyrografem. Wkrótce Zenker znalazł obiecany tysiąc dukatów i zaczął używać życia, co przychodziło mu niezwykle łatwo. Nadszedł jednak dzień, w którym musiał walczyć o swoją duszę. Diabeł zjawił się punktualnie, a Zenkera nagle ogarnął strach, kolana się pod nim ugięły i poczuł, że próbie nie podoła. Przypomniał sobie wtedy o rzeźbie Matki Boskiej, słynącej łaskami, stojącej w szklanej skrzynce na ołtarzu wambierzyckiego kościoła. Przysiągł teraz, że jeśli szczęśliwie i w umówionym czasie dotrze do celu, poprawi się, a z pozostałych pieniędzy pięknie wystroi wnętrze świątyni. Nagle cudowna figura uniosła się w powietrzu, a Zenker, odzyskawszy siły, puścił się pędem do Wambierzyc. W ostatnich sekundach mijającej godziny wstępował właśnie po schodach wambierzyckiej świątyni, a wtedy już diabelska władza nie mogła dosięgnąć Zenkera. Jeszcze tylko czart z bezsilności rzucił pod jego nogi porwany na strzępy cyrograf.
Od tego czasu Zenker stał się pobożnym człowiekiem, żył długo i uczynił wiele dobrego dla ludzi i Kościoła.

A to moja wersja ;D

Es war einmal ein Herr Zenker . Er wohnt in Slupiec . Er war arm und seiner Nachbarn sagten dass das eine Strafe für Gottlosigkeit war . Er lebte in Einsamkeit .Er hat genug seine Los und ging er an Wilcza Góra und einen Teuerung herausruft . Als Taufel kommt Zenker sagt : Ich bin unglücklich . Ni Leuten Ni Herr Got nicht mir helften . Ich kommte für dich mit eine Proposition. Als gäbst du mir 1000 Dukaten und 500 Jahren Leben ich gabe dir meiner Saale . - Gut - sagte Satan . Als kommt ich um 5 Jahre du gingte am eine Stunde als slupiec seit wambierzyce . Als nich nehmte ich deine Saale . Nächsten erfindet Zenker 1000 Dukaten . Kommt Tag Rennen mit Saale . Ein Teuerung kommt punktlich . Zenker war gestress . Er erinnern sich an eine Bildhaueren ( Matki Boskiej ), der in gläsern Heinzendorf an Altar steht . Er sagte , dass guter würde und schmuckt die Schläfe aus . Untermitellt erhöht die Figure und Zenker eine stärke gewinnt . Zenker würde Gottlosigkeit und sehr lange lebte .
Es war einmal ein Herr Zenker. Er wohnte in Slupiec. Er war arm und seine Nachbarn sagten, dass das die Strafe für Gottlosigkeit war. Er lebte in Einsamkeit. Doch schließlich hatte er sein Schicksal über und ging zum Wilcza Góra und rief den Teufel. Als der Teufel kam, sagte Zenker: Ich bin unglücklich. Weder die Menschen noch Gott wollen mir helfen. Ich komme mit einem Vorschlag. Wenn du mir 1000 Dukaten gibst und fünf Jahre gutes Leben zusicherst, gebe ich dir meine Seele. - Gut - sagte Satan. Aber wenn ich in fünf Jahren komme, brauchst du eine Stunde für den Weg zur Kirche in Wambierzyce. Wenn es dir nicht gelingt, gehört deine Seele mir. (…) Zenker bekam die 1000 Dukaten. (…) Es kam der Tag, an dem er um seine Seele rennen musste. Der Teufel war pünktlich. Zenker bekam Angst. Er erinnerte sich an die Statue der Mutter Gottes am Altar in Wambierzyce. Er schwor, dass er sich bessern und die Kirche mit dem Rest des Geldes ausschmücken würde. Plötzlich erhob sich die Figur und Zenker gewann an Stärke. Seit dieser Zeit war Zenker gottesfürchtig und tat viel Gutes für die Kirche.

« 

»