Proszę o sprawdzenie

Temat przeniesiony do archwium.
Proszę o sprawdzenie:
1. Sie hätten den Straßenzustand beachten müssen. Sie sind ein erfahrener Autofahren.
-->Sie, der Sie ein erfahrener Autofahrer sind, hätten den Straßenzustand beachten müssen.
2. Ich habe von Ihnen im Aufsatz mehr erwartet. Sie waren in jeder Prüfung unter den Ersten.
--> Ich habe von Ihnen, die Sie in jeder Prüfung unter den Ersten waren, mehr erwatet.

Czy forma 'der' jest w tym przypadku używana jako grzecznościowa ? Czy w zdaniu drugim można użyć także 'der' ?
1. Sie hätten den Straßenzustand beachten müssen. Sie sind ein erfahrener Autofahrer.
--> Sie, der Sie ein erfahrener Autofahrer sind, hätten den Straßenzustand beachten müssen.

2. Ich habe von Ihnen im Aufsatz mehr erwartet. Sie waren in jeder Prüfung unter den Ersten.
--> Ich habe von Ihnen, die Sie in jeder Prüfung unter den Ersten waren, mehr erwartet.

Czy w zdaniu drugim można użyć także 'der' ? → Ja, wenn es sich um einen Mann handelt …
Dziękuję. I jeszcze w tej kwestii: czy istnieje jakaś zasadnicza różnica między stosowaniem w tego typu zdaniach 'der' i 'die', czy można stosować je wymiennie ?
Ja właśnie też chciałam się zapytać, czy w zdaniach tego typu istnieje rozróżnienie na rodzaj?