Sprawdzenie listu

Temat przeniesiony do archwium.
Cześć,
chciałbym prosić o sprawdzenie listu na temat ferii zimowych, który muszę oddać w poniedziałek. Jedna uwaga: jako, że należę do grupy początkujących używam zamiast czasu przeszłego teraźniejszego i chciałbym, żeby tak zostało.

Z góry dzięki :]

Lieber Andrzej,
Ich freue mich, dass du mir geschreiben hast. Ich habe auch Winterurlaub. Ich bin zu Hause, und ich gehe nach den Garden. Ich spiele auch Computerspiele.
Ich bin im Kino. Ich sehe den Film "Avatar". Es ist absolut interessant. Ich finde die Musik ist fantastisch. Ich bin da mit mein Freund Wojtek.
Im Winterurlaub kommst zu mir andere Freund. Er heißt Michał. Wir mögen Tischtennis spielen.
Du weißt, jetzt wir haben den Hund. Er heißt "Luna". Luna ist jung, er ist fünf Monate alt. Er ist sehr nett und lieb.
Ich möchte im zweite Winterurlaub nach Österreich fahren. Ich bin da und es ist fantastisch.
Viele Gruße!
Krzysiek
Lieber Andrzej,
Ich freue mich, dass du mir geschreiben hast. Ich habe auch Winterurlaub. Ich bin zu Hause, und ich gehe in den Garten. Ich spiele auch Computerspiele.
Ich bin im Kino. Ich sehe den Film "Avatar". Es ist absolut interessant. Ich finde die Musik ist fantastisch. Ich bin da mit meinem Freund Wojtek.
Im Winterurlaub kommt zu mir anderer Freund. Er heißt Michał. Wir mögen Tischtennis spielen.
Du weißt, jetzt haben wir einen Hund. Er heißt "Luna". Luna ist jung, er ist fünf Monate alt. Er ist sehr nett und lieb.
Ich möchte im zweiten Winterurlaub nach Österreich fahren. Ich bin da und es ist fantastisch.
Viele Gruße!
Krzysiek

Poprawilem, co moglem. Uwaga: caly list jest w czasie terazniejszym, wiec ogolnie nie robi za duzo sensu.
Wielkie dzięki :]

Nauczycielka kazała nam napisać w czasie teraźniejszym, bo uczymy się dosyć krótko i jeszcze przeszłego nie znamy. Chciałem się zapytać o fragment "anderer Freund". Wiem, że samo anderer zmienia końcówkę, ale nie mam pojęcia od czego to zależy.
o wlasnie, powinno byc ein anderer freund, rodzajnik zjadlem.
koncowka przymiotnika zalezy od rodzaju rzeczownika, ktory okresla (meski, zenski, nijaki)
OK. Mam jeszcze jedno pytanie. Słówko "mir" wziąłem z tłumacza. Mógłbyś mi trochę objaśnić w jakim kontekście się go używa?

« 

Pomoc językowa - Sprawdzenie

»

Pomoc językowa - Sprawdzenie