Sprawdzenie

Temat przeniesiony do archwium.
Witam, mam do sprawdzenia tekst. Prosze nie patrzeć na składnie po polsku, bo miałam prztłumaczyć to co podawano nam na jednych z zajęć.

Die Verhandlungen sind eine Form von Gesprachen zwischen zwei oder mehr Personen um eine einigung zu erreichen.
Der Zweck konnen sein zB. Begriffe, die Bedingungen fur Einkauf-Verkauf, Beschaftigung.
Ważną rolę odgrywa zachowanie się stron podczas negocjacji. (nie wiem jak to przetłuamczyć)
Es kann ein Kampf oder Kooperation sein.

Die Hauptguellen von Ausfallen das:
-schlechte Vorbereitung
(Wenn die erste Personen ist nicht vorbereitet das zweite Personen verdienen. Wenn keine Persone vorbereiten nicht-Verhandlungen begrenzen sich)
-schlechte Aufteilung Rllen im Team
-Mangel Wissen
Jeder Kunde kann Verhandlungen fuhren.

In dem Reiseburo verhandelt ein Kunde den einkaufpreis des Ausfluges.
Er kann den Rabatt bekommen.

Die Etappen der Verhandlungen
I. Vorbereitung das
-die richtige Argumentation
-das Umgebung kennen lernen

II Debatte daran ist:
- Die Bedurfnisse zu erkennen
- Die Fahigkeit der Beurteilung
- Die Fahigkeit des Horens
- Die Fahigkeit Fragen stellen

III Angebot
Man muss konnen zeigen

IV Geschaft

Wechselbeziehung:
Die Persone mussen die Art gefallen oder die Ware bezeichnen
Die Vermietung die Objekte und Vorrichtungen
Die Werbung (die Zeitung, das Radio)


Die Phasen der Verhandlungen
I. Analise das ist:
-definieren Problem
-Nutzen beider Seiten
-sammeln Information

II Planung oder:
-die Wahl der Prioritaten
-neue Idee

III Diskussionen oder:
-die Unterschiede in die Tatsachen wahrzunehmen
-die Schwierigkeiten wahrend das Gespraches


i po polsku:

Negocjacje są formą prowadzenia rozmów przed dwie lub więcej stron w celu osiągnięcia porozumienia. Celem mogą być np. warunki umowy, warunki kupna-sprzedaży, warunki zatrudnienia.
Ważną rolę odgrywa zachowanie się stron podczas negocjacji.
Może to być walka lub współpraca

Główne źródła niepowodzeń to:
-złe przygotowanie
( Jeśli pierwsza osoba nie jest przygotowana to druga zyska. Jeśli żadna nie jest przygotowana-negocjacje kończa się)
-złe podzielenie roli w zespole
-brak umiejętności
-nierozumienie zasad komunikacji
-brak wiedzy
Każdy klient może prowadzić negocjacje. W biurze podróży klient negocjuje cene zakupu wycieczki. Sprzedawca może dac rabat.
Etapy negocjacji:
I Przygotowanie to
-właściwa argumentacja, przyjęcie taktyki, poznanie otoczenia
II Debata
Polega na:
- rozpoznanie potrzeb klienta
-umiejętność oceny
-umiejętność słuchania
-umiejętność zadania pytań
III Oferta
Trzeba umieć ją zaprezentować
IV Transakcja


Wzajemne relacje.
-Osoby muszą określić rodzaj usługi
-wynajem obiektów i urządzeń
-reklamy

Trudne sytuacje z klientem.
Powinniśmy rozpoznać charakter klienta. Być cierpliwi i pomocni. Proponowac dużo ofert.
Fazy negocjacji polegają na
I. Analizie
–zdefiniowaniu problemu
-zbieraniu informacji

II Planowaniu czyli
-wybór priorytetów
-nowe pomysły

III Dyskusjach czyli
-różnice w postrzeganiu faktów
-trudności w rozmowie
W której klasie już jesteś?