POMOCY nienormalny temat

Temat przeniesiony do archwium.
Mam nienormalny temat listu:
Ostatnio obejrzałeś w TV program o skutkach osunięcia się lawiny w górach. Napisz list do swojego kolegi w Niemczech. Uwzględnij
- gdzie osunęła sie lawina i z jakiego powodu
- jakie skutki miała ta katastrofa i jakiej pomocy potrzebowały ofiary
- kto organizował pomoc i jak szybko nadeszła
- jak mozna zapobiegać podobnym kataftrofom i jakie sa twoja wrazenia po obejrzeniu filmu

to co wytworzyłem

Liber Peter,
ich muss dir schreiben, was ich latztens im Fernsehen sehe. Ich besichtige ein Dokument, der Dokument war über Lawine in Alpen, in I`talien. Die Lawine ist ins Dorf runter gekommen wail in Dorf der Konzert mit laut Musik war.

Alles Dorf mit Menchen war über Schee. Die Betroffen haben Decke, warm Tee gebraucht. Zum Glück war es wenig Verletzten. Die Rettungsmannschaften und Feuerwehr haben den Verletzten geholfen. Die Rettungsmannschaft haben nur 15 minuten nach Katastrophe zu Hilfen gekommen.

Sie solten nicht organiezeren konzert in Alpendorf. Ich war übernehmen und ich denke ist viel gefährlich.

list ten jest bez zwrotów typowych w listach bo wiem ze one nie zawiarają błedów prosze o pomoć wiem ze moj niemiecki kuleje na obie nogi. PROSZE
I

Gościsz u siebie koleżanke z Austrii napisz jej wiadomość na temat
- pogoda ma być zmienna i mozliwe sa opady deszczu
- jak powinna sie ubrać
- gdzie znajdzie parasol
- co moze robic w razie ulewy

Kasia, heute das Wetter ist wechselhaft ind kann man Regenschauer. Du sollst der Mantel auziehen. Der Regenschirm ist auf den Tafel. Wann ses gibt Regen, du kannst nach Haus schnell gehen oder du kannst Tellefonzelle sich verbergen.

« 

Kultura i obyczaje

 »

Pomoc językowa - Sprawdzenie