die Umwelt

Temat przeniesiony do archwium.
bardzo prosze o przetlumaczenie tego tekstu staram sie sam to zrobic ale nie dalem rady. bardzo prosze o pomoc. tekst zeskanowalem tu daje link: http://img14.imageshack.us/i/scan0b.jpg/
Ładny charakter pisma, ale średnia znajomość niemieckiego.
Kilka błędów jest, logiki w tekście mało. Pewnie pisane przez dziewczynę.
tak przez dziewczynę :) niestety nie umie dobrze niemieckiego. Czy mogłabym prosić o poprawienie ew błędów ?
tak przez dziewczynę :) niestety nie umie dobrze niemieckiego - a ty umiesz :)))))))

pismo albo nauczycielki (ale chyba nie, bo za dużo błędów), albo korepetytorki (pierwszy rok studuff??) po "czy pindziesiont" za godzinę :)
nie, nie jestem nauczycielką ;p uczennicą 4 technikum ;) mogę liczyć na jakąś pomoc, czy raczej nie bardzo ?
edytowany przez zubrstw: 09 kwi 2011
@zubrstw, napisz ten tekst tutaj jeszcze raz, bo sie go zle czyta.
Poza tym ten tekst ma juz sporo bykow, wiec trzeba tez skorygowac sam tekst niemiecki a potem przetlumaczyc. OK? Zrobnisz to?
Pewnie :) i dziękuję :)

Problem der Umwertverschmutzung hat schon langst erschienen. Zwar führte man Rechtsvorschriften für Umweltschutz ein aber sie wurden selten eingehalten. Der Boden das Wasser und die Luft sind auch heute sehr stark belastet. Die Industrie und private Haushalte leiten. z.B Abwässer direkt in die Flüsse und Seen ab. Betriebe mit veralteter Technologie verunreinigen die Luft. Ein Teil der Schadstoffe gelangt dann mit dem Regen in den Boden und die Pflauzeu nehmen sie auf. Die Nahrung enthalt dadurch zu viele Schadstoffe z.b Blei. Die Beseitigung der Umweltschaden und die Vermeidung weiterer Umweltbelastung wird sehr viel Geld Kosten. Die nächste Problem ist der Zuwachs der Müllmenge. Wir können immer mehr kaufen und auch mehr Abfall entsteht. Wir als Einzelnen haben ja nicht direkt Einflug darauf das die Wälder sterben oder dass die Luftverschmutzung so hoch ist. Aber: