Ich helfe Dir, jedoch ohne Garantie... ;-)
-Damian! A czym zajmują się twoi rodzice???
- Damian! Und was machen eigentlich deine Eltern?
-Mój tato jest handlowcem. Interesuje się elektroniką i sportem. Moja mamam jest nauczycielką . Lubi czytać książki i poznawać świat przez internet.
- Mein Vater (Mein Papa) ist Kaufmann. Er interessiert sich für Elektronik und Sport. Meine Mutti ist Lehrerin. Sie liest gern Bücher und lernt gern über das Internet die Welt kennen
-Aha, a opowiedz nam o swoim rodzeństwie, oczywiście jeśli masz?
- Aha, nun erzähle uns über deine Geschwister, selbstverständlich, wenn du sie hast?
-Tak, mam młodszego brata Piotrka. Bardzo lubi grać w piłkę nożną, gra nawet w najlepszym klubie w moim mieście . Niestety bardzo nie lubi się uczyć.
- Doch, ich habe einen jüngeren Bruder. Er spielt sehr gern Fußball und spielt sogar in dem besten Klub der Stadt (w najlepszym klubie w mieście)
-A jeszcze powiedz coś o swoich najbliższych krewnych.
- Und sag uns etwas über deine nächsten Verwandten.
-Mogę powiedzieć na przykład o wujku Mirku, który cechuje się dużym poczuciem humoru. Zawsze powie coś śmiesznego i dlatego w jego towarzystwie, nie mozna sie nudzić.
- Ich kann etwas sagen zum Beispiel über meinen Onkel, Mirek, der humorvoll ist. Immer sagt er etwas Lustiges und mit ihm wird man sich nie langweilen.