KUL?

Temat przeniesiony do archwium.
Co myślicie o studiowaniu germanistyki na KULU?
można, tylko po co?
A którą uczelnię najbardziej polecasz?
Germanistyka w Elblągu! To jest to! (ale pewnie za daleko, za zimno, za ciepło, za trudne, za "nad morzem" - jakiś powód się na pewno znajdzie u papyciuni). Toż ty nawet nie wiesz, co to "germanistyka".
edytowany przez irkamozna: 31 mar 2012
Zobacz, co czeka na Ciebie już na początku studiów na KUL:

Praktyczna nauka języka niemieckiego: pisanie/praca ze słownikiem (ćwiczenia)
Założenia i cele przedmiotu
Celem zajęć jest kształowanie umiejętności redagowania tekstów pisanych, poprawnych pod
względem leksykalno-gramatycznym, ortograficznym, interpunkcyjnym, kompozycyjnym i
stylistycznym oraz utrwalenie materiału językowego z zakresu zawartego w treściach
programowych, a także wypracowanie umiejętności wykorzystywania słowników w nauce
języka niemieckiego.
Zamierzone efekty kształcenia
- umiejętność formułowania prostych wypowiedzi pisemnych w języku niemieckim: opis
osoby, charakterystyka postaci, list gończy, zgłoszenie zaginięcia, autoprezentacja, opis
obrazu, obrazka, fotografii, opis przedmiotu, opis dnia, wypracowanie, opowiadanie,
streszczenie, kartka świąteczna/urodzinowa,
– znajomość zasad ortografii, interpunkcji i gramatyki (szyk zdania prostego/współrzędnie i
podrzędnie złożonego,
– znajomość wyrażeń i zwrotów służących wyrażaniu własnej (pozytywnej, negatywnej)
opinii na wybrany temat,
- umiejętność efektywnego posługiwania się różnego rodzaju słownikami polskoniemieckimi, niemiecko-polskimi oraz niemiecko-niemieckimi

To jednak wysiłek i do tego w języku niemieckim. Ale wszystko przed Tobą, także bezrobocie po tak jednostronnych studiach.
I jeszcze kawałek z tego opisu:

Formy wypowiedzi pisemnej; tematyka zgodna z zakresami tematycznymi przewidzianymi
dla zajęć PNJN na I roku:
- opis osoby
- charakterystyka postaci
- list gończy (Steckbrief)/zgłoszenie zaginięcia (Vermissanzeige) – tworzenie tekstów wg
podanego schematu (Paralelltexte)
- autoprezentacja
- opis obrazu, obrazka, fotografii
- opis przedmiotu
- opis dnia
- analiza diagramów, wykresów, schematów i ich pisemna interpretacja
- wyrażanie własnej opinii, zajmowanie stanowiska odnośnie danej tematyki; konstrukcje i
słownictwo służące wyrażaniu opinii
- wypracowanie
- opowiadanie
- streszczenie
Ponadto:
- szyk zdania prostego/współrzędnie i podrzędnie złożonego
- ćwiczenia ortograficzne
- ćwiczenia interpunkcyjne
- omawianie błędów w wypowiedziach pisemnych, korekta i autokorekta błędów językowych
No i kochana literatura. Już od pierwszego roku sporo czytania. To co najbardziej kochają studenci, jak mawia moja baba:

1. Periodyzacja epoki; datowanie, lokalizacja i przekaz tekstów średniowiecznych
2. Zabytki poezji germańskiej: Zauber- und Segenssprüche: Merseburger
Zaubersprüche, Wurmsegen, Straßburger Blutsegen, Lorscher Bienensegen;
Heldendichtung: Hildebrandslied, Ludwigslied; Glossare: Abrogans; Rechtstexte:
Lex salica, Würzburger Markbeschreibung, Straßburger Eide
3. Epika biblijna: Genesis, Heliand, Otfrids von Weißenburg Evangelienharmonie
4. Literatura duchowna w języku łacińskim: Waltharius von Ekkehard von St. Gallen
Hrosvitha von Gandersheim: Dramen; Das Ruodlied; Notker der Deutsche
5. Religijna literatura doby wczesnego średniowiecza: teksty nowotestamentalne,
Ezzolied, Leben Jesu von Frau Ava), legendy świętych (Annolied, Arnolds Legende
von der hl. Juliana), poezja maryjna (Vorauer Marienlob, Melker Marienlied),
poezja wizjonerska (Hamburger Jüngstes Gericht, Das Himmlische Jerusalem, Frau
Avas Das Jüngste Gericht), teksty dydaktyczne (Heinrichs von Melk, Priester
Konrad, Physiologus)
6. Literatura dworska wysokiego średniowiecza: terminologia: „minne“, „ritter“,
„vrouwe“, „âventiure“, „mâze“; Minnesang i Sangspruchdichtung: Reinmar von
Zweter , Walther von der Vogelweide
7. Literatura dworska wysokiego średniowiecza: epika rycerska (epos bohaterski –
Pieśń o Nibelungach, epos miłosny – Tristan i Izolda Gottfrieda von Straßburg, epos
arturiański – Erec Hartmanna von Aue, epos antyczny – Eneit Heinricha von
Veldeke, epos religijny – Parsival Wolframa von Eschenbach)
8. Literatura mieszczańska późnego średniowiecza: widowiska religijne, mistyka
kobieca i spekulatywna (Mechthild von Magdeburg, Meister Eckhart)
9. Literatura mieszczańska i błazeńska późnego średniowiecza: widowiska
karnawałowe , dykteryjki (Hans Sachs, Sebastian Brant)
10. Humanizm w Niemczech: pojęcie, kierunek stylistyczno-literacki, szczytowe
osiągnięcia literatury humanistycznej: K. Celtis, J. Reuchlin, Erasmus von
Rotterdam
11. Reformacja jako religijny, społeczny i kulturowy ruch odnowy: kontekst
historyczny, działalność i twórczość Marcina Lutra
12. Barok niemiecki: rys historyczny, granice czasowe epoki, wpływ wojny
trzydziestoletniej
13. Wczesny barok jako era Martina Opitza (teoria poezji)
14. Barok dojrzały jako era Andreasa Gryphiusa (liryka, dramat)
15. Późny barok jako era H. J. Ch. Von Grimmelshausena (powieść łotrzykowska)
I dlatego lingwistyka stosowana jest lepsza - minimum literatury.
Natomiast PNJN i cała reszta to poziom raczej niski.
PS. Literaturę niemiecką to poczytać mogę sobie w domu.
edytowany przez Tamod: 02 kwi 2012
Ufasz, że na lingwistyce nie będą Cię męczyć literaturą i jej historią? Może i nie, ale zasypią Cię totalną teorią systemów językowych i historii języka. Baba ma mówi mi, że jeśli ktoś nie czuje filologii, a che tylko studiować język, to lepiej na kurs nie się zapisze, albo niech wyjedzie do DE, tam nauczy się szybko i do tego może studiować po niemiecku to, co daną osobę interesuje.
Ja nie ufam, ja wiem.
A gdzie jest ta lingwistyka? Chyba na UAM'ie w Poznaniu?
Temat przeniesiony do archwium.

« 

Pomoc językowa

 »

Pomoc językowa - Sprawdzenie