Podwójne obywatelstwo a wymiana studencka

Temat przeniesiony do archwium.
Witam,

Jestem studentem polskiej uczelni i ubiegam się o miejsce w programie wymiany międzyuczelnianej LPP-Erasmus do Niemiec (Giessen, Essen, Düsseldorf, Köln). Posiadam zarówno polskie, jak i niemieckie obywatelstwo; tyle, że z tego drugiego "nie korzystałem" do tej pory. Chciałbym połączyć wymianę z pomocą dla posiadających obywatelstwo i mam w związku z tym kilka pytań, za odpowiedź na które będę niezmiernie wdzięczny:

Czy otrzymałbym od niemieckiego socjalu pokrycie kosztów mieszkania w akademiku? Zależy mi na tej formie mieszkania, bo najłatwiej jest się wtedy doszkalać językowo.

Czy przysługiwałyby mi bezpłatne kursy językowe? Teoretycznie uczyłem się niemieckiego przez 8 lat; praktycznie mam 2 lata przerwy, a wiadomo, że to czyni drastyczne spustoszenia w znajomości języka:(

Wiem też, że organizowane są kursy dla studentów wyjeżdżających na Erasmusa, tyle że drogie - 450E/miesiąc (sic!). Czy mógłbym liczyć na pokrycie kosztów uczestnictwa w takim kursie?

Moje studia, jak i praca, wiążą się też z zakupem dość kosztownego, jak dla mnie, sprzętu (ok 200E) - czy mógłbym liczyć na refundację/zapomogę?

Ze względu na specyfikę studiów i braki językowe nie mógłbym w tym samym czasie pracować; czy mimo tego byłbym uprawniony do innych świadczeń socjalnych? Jakich i w jakich kwotach, jeśli tak?

Wreszcie, gdzie musiałbym się udać i jaki byłby przewidywany czas oczekiwania na ewentualne formy pomocy, krok po kroku:)?

Przeczytałem dyskusje na innych tematach, więc dodam jeszcze tylko, że nie mam zamiaru wyłącznie pasożytować na niemieckim systemie społecznym - moje plany zawodowe są związane właśnie z tym krajem, a wymianę traktuję jako krok ku ich realizacji:]
Z góry dziękuję za jakiekolwiek informacje, to dla mnie bardzo ważne.
Pozdrawiam
Hallo,

mysle, ze nie bedziesz mial prawa do zadnych swiadczen w Niemczech.

Studenci nie maja prawa do pomocy socjalnej (Harz 4).