studia w Bielefeld

Temat przeniesiony do archwium.
Witam,
mam pytanie dotyczące studiów w Niemczech. W tym roku zdaję maturę i myślę o studiach w Bielefeld. Zerkając jednak na stronę uniwersytetu przeczytałam, że koszt miesięczny to około 560 euro! W zasadzie uczelnia nie oferuje stypendiów poza tymi studentami, którzy wcześniej studiowali przez jakiś czas w swoim kraju i przyjechali do Niemiec ze stypendium Erasmus. Z tego by wynikało, że bardziej opłaca się studiować w kraju, a dopiero później wyjechać do Niemiec. Czy orientujecie się może, czy koszt faktyczny miesięczny wynosi ok. 560 euro? Bardzo chciałabym studiować w Niemczech, ale taka kwota to zbyt dużo. Może polega to na tym, że NRW to dosyć drogi land? Jaki land jest tańszy?

Pozdrawiam
560 euro miesięcznie za co?
studiuję w NRW więc mogę Ci powiedzieć, jak to jest z kosztami. Na stronie mojej uczelni jest napisane, że na miesiąc potrzebne jest ~700 euro, co jest po prostu bajką... ja zamykam się w 270-300 euro na miesiąc (nie wliczając telefonu, ewentualnych nadzwyczajnych wydatków typu bilety/ksiązki... i semestralnej opłaty za studia). W całym NRW na Uni płacisz 500 euro za studia na semestr + dodatkowe opłaty (często za NRW-Ticket i tak dalej...). Kwestia tego, ile będziesz płacić za lokum, ale nie szalejąc (czyt. żyjąc jak student ;-) )to na prawdę za 100 euro na miesiąc na wyżywienie, wyskoczenie od czasu do czasu (!) gdzieś na imprezę, czy piwo, ksero, itd. (pod warunkiem unikania częstych wizyt w restauracji ;-) ) da się przeżyć ;-) jestem może skrajnym wypadkiem, ale znam sporo osób, które żyją za mniej więcej ~350 euro na miesiąc.