studia w niemczech-od czego zacząć?

Temat przeniesiony do archwium.
Witam,
chodzę aktualnie do 2 klasy LO, po skonczeniu szkoly chcialabym rozpoczac studia w Niemczech.Od czego powinnam zaczac?Bardzo zalezaloby mi na otrzymaniu stypendium,w jakich instytucjach moge sie o nie ubiegac?Jestem kompletnie zielona w tym temacie,prosze o jakiekolwiek rady,opinie,jak wy zaczynaliscie swoja przygode ze studiowaniem w Niemczech.Bede bardzo wdzieczna za wszelkie informacje!:)
Cześć, bardzo dobre pytanie:) Też mnie to interesuje, gdyż w następnym roku chciałabym również rozpocząć studia w Berlinie, a mianowicie skończyć. W Polsce zrobiłam licencjat. Studiuje germanistykę i brakuje mi mgr:))).
Z tego co się orientuje musimy zdać egz DSH Prüfung, kosztuje on ok 130 Euro. Takie egzaminy są dwa razy w roku, tak ok 1-2 miesiące przed rozpoczęciem semestru, zarówno zimowego jak i letniego. Ten dobrze zdany egzamin jest jednocześnie egzaminem wstępnym na studia. JAk się nie mylę, to żeby dostać się na studia, powinnaś zdać na poziomie C1, podejrzewam, że tj ok 85-90% testu.
Pozdrawiam i czekam na kolejne wskazówki:)
Jesli chodzi o ten egzamin,to ja bede zdawala pod koniec liceum dsd 2,ktory takze jest akceptowany na niemieckich uczelniach.Zakladajac,ze go zdam-jeden problem z glowy :).Najbardziej interesuja mnie obecnie wymagania zwiazane z otrzymaniem stypendium,poniewaz bez tego byloby mi raczej ciezko utrzymac sie samodzielnie...
po pierwsze, gdzie chcesz studiować? po drugie: ze stypendium może być problem. Po trzecie: jeżeli nie chcesz studiować w Monachium, to ceny życia w Niemczech (nie wliczając pokoju za który musisz coś tam więcej niż w Polsce zapłacić) są porównywalne z cenami w Polsce