możliwości w Niemczech po prawie polskim

Temat przeniesiony do archwium.
jak w temacie....jestem obecnie studentką II roku prawa, swoją przyszłość wiąże z Niemcami, gdyż tam znajduję się moja druga połówka...cz mógłby mnie ktoś oświecić, jakie zasady panują w Niemczech? czy mają po studiach coś na wzór naszej aplikacji? czy w ogóle zostanie uznany mi dyplom magistra? planuję jeszcze zacząć oddzielne studia zwane "Szkołą prawa niemieckiego", obecnie można to robić chyba na każdej uczelni, czy taki dyplom daje jakieś bonusy?
W dziedzinie prawa jak się pewnie orientujesz Unia nie wprowadza uznawania dyplomów. Możesz naturalnie konczyc studia w Polsce, ale wtedy musisz zdac Eignunspruefung. Ten egzamin nie daje jednak dużych możliwości. Bardzo mało osób go robiło. Możesz wtedy po prostu wykonywać zawód prawnika w Niemczech jako "adwokat lub radca" zależy jaką aplikację zrobiłaś w Polsce, czyli nie jako Rechtsanwalt (tytuł prawnika w Niemczech, tylko z tytułem polskim). Wiadomo że jak Niemiec chce pojsc do kancelarii to wybierze Rechtsanwalta a nie "adwokata".
W Niemczech występuje staatsexamen. Jest to egzamin kończący studia. U nich nie ma magistra zwykłego. Masz 2 podejścia do staatsexamen. Jeśli nie zdasz to liczy Ci się to tak, jakbys w Polsce odbyła studia bez napisania magisterki.
Dodatkowo musisz zdac Staatsexamen na bardzo dobre oceny. Im wyżej tym lepiej, bo wtedy masz większe szanse dostania się na referendariat, potem jesli do razu się dostaniesz to po 2 latach zdajesz 2. Staatsexamen. I wtedy jestes Rechtsanwalt.
Eignungspruefung daje Ci 4 pkt, czyli tak jakbys zdała Staatsexamen tylko na 4 pkt.
Polecam Ci zacząć studia na prawie niemieckim na Viadrinie. Zrobisz sobie Schwerpunkt prawo polskie, przepiszą Ci przedmioty z prawa tam gdzie studiujesz, a ocena ze Schwerpunktu wlicza się do Staatsexamen i przez to masz wyższą punktację na Staatsexamen :)