praca polskiego studenta w niemczech

Temat przeniesiony do archwium.
Witam. Jestem studentem i chciałbym wyjechać do pracy. Moja ciocia ma w Niemczech firmę i chciałbym się u niej zatrudnić w czasie wakacji, tzn. ok. 4 tygodni. Jakie dokumenty powinienem mieć, aby móc legalnie się zatrudnić? Jakie procedury muszą zostać wykonane?
Za każdą pomoc z góry dziękuje. Pozdrawiam.
Jesli ciocia ma firme, to ona musi wszystko zalatwic, jako pracodawca. Tobie wystarczy dowod osobosty (czy paszport?). Ciocia ma zalatwic zezwolenie na prace w Arbeitsamcie i po ptokach. Jesli masz pracodawce,to nie masz problemow. On wszystko zalatwia za ciebie.
A wiesz moze jak wyglada procedura tego załatwiania w Arbeitsamcie? Chodzi mi o potrzebne dokumenty i czego ogolnie sie tam spodziewać
Pozwolenie na pracę w Niemczech

Kluczowym zadaniem dla osoby chcącej pracować w Niemczech jest uzyskanie pozwolenia na pracę. Podstawa do jego uzyskania jest pozwolenie na pobyt, o którym pisaliśmy wcześniej. Pozwoleń na pracę nie potrzebują studenci, pod warunkiem, że łączny czas ich pracy nie przekracza 90 dni w roku kalendarzowym. Otrzymanie takiego zezwolenia w momencie gdy praca nie wymaga żadnych szczególnych kwalifikacji jest praktycznie nie możliwe. Może ono być wydane tylko w specjalnych przypadkach, np. na mocy umów międzynarodowych. W przypadkach kiedy niezbędne jest posiadanie odpowiednich kwalifikacji, pozwolenie można otrzymać na pracę w niektórych zawodach, których listę co jakiś czas określa rozporządzenie rządowe. W przypadku gdy do podjęcia pracy potrzebne są wysokie kwalifikacje i w kraju brakuje takich specjalistów, raczej nie ma problemu z uzyskaniem zezwolenia. Warunkiem jest jednak posiadanie konkretnej propozycji pracy.

Zezwolenie na pobyt można uzyskać na podstawie chęci wykonywania własnej działalności gospodarczej, które to nie jest obwarowane żadnymi obostrzeniami, oprócz niektórych zawodów rzemieślniczych, na wykonywanie których pozwolenia nie dostaniemy.