Problem z polskimi skrótami

Temat przeniesiony do archwium.
Witam ludzie.
Wie ktos moze jak powiedziec po niemiecku ZUS a jak NFZ.

Jestem studentem studiów wieczorowych i pracuje zarazem a w wakacje mam płatny urlop. W tym czasie załatwiłem sobie robote w Niemczech, ale zapomniałem dopowiedziec ze jestem studentem wieczorowycm. I mam problem z ubezpieczeniem, bo mam je płacone w Zusie a nie na studiach. Zeby było smieszniej we wrzesniu konczy mi sie umowa a ja jeszcze bede mial zamiar pracowac tam. Takze mój status sie zmieni.

Jak ktos moze był studentem wieczorowym i pracował w niemczech to niech da cynk.

Qurde ludzie te przepisy mnie przerastają. Wiem ze to nie zaden serwis prawniczy, ale prosiłbym was przynajmnie o przetłumaczenie tych skrótów i moze znacie jakies linki do forum w ktorych moglbym sie zwrocic z tym problemem.

Dzieki wielkie

Stan
Sozialversicherungsanstalt -ZUS ; Polnische Institutionen der allgemeinen Krankenversicherung (sprawdź jeszcze tu: http://www.nfz.gov.pl/ue/?katnr=5&dzialnr=2&artnr=716&czartnr=3 )
Możesz wyrobić sobie Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego w NFZ, albo wykupić ubezpieczenie na rok, np. Euro
THX za odpowiedz. Ale da mi to cos? Bo i tak bede musial zalatwiac te formularze E101 czy E110. A pracodawca niemiecki bedzie musial za mnie odporwadzac stawki, a do tego mu sie za bardzo nie spieszy:) i teraz mam problem bo chcialbym to zrobic tak zeby pojsc mu na reke.

Czy jak bede bezorbotnym studentem studiow wieczorowych i zrezygnuje z urlopu platnego w wakacje to to cos zmieni?

Najbardziej Niemcom przeszkadza to ze studiuje wieczorowo i pracuje, bo ostatnio sie przepisy zmieniły:/ NIe wiem jak teraz z tego wybrnąć ze jej powiedzialem ze jeste studentem (ale ze nie powiedzialem ze wieczorowym), a ona juz papiery do Bonn wysłała ?

Qurde nienawidze tej biurokracji. Kiedy to się zmieni

Jak cośik tam wiesz to daj znać.

Pozdrawiam serdecznie

Panikujący Stan