zalety i wady posiadania niemieckiego paszportu

Temat przeniesiony do archwium.
witam,
nurtuje mnie ptanie jak mozna wykorzystac niemiecki paszport, posiadajac podwojne obywaltestwo, jakie sa plusy i minusy, jak jest sie odbieranym w niemczech, czy wyjezdzajac do niemiec ma sie jakis lepszy start i czy wspolmalzonek ma rowniez prawo do niemieckiego obywatelstwa jesli nie zamieszka sie w niemczech, czy z niemieckim paszportem mozna poleciec so USA bez wizy??
bede bardzo wdzieczna za wszystkie informacje, jestem zielona w tym temacie
pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedzi..
podwojne obywatelstwo = In DE nicht erwünscht und nicht erlaubt. Wenn erkannt - Verlust der deutschen...
ma sie jakis lepszy start = ja, man gilt als Deutscher mit allen Rechten
czy wspolmalzonek ma rowniez prawo do niemieckiego obywatelstwa = Nein
czy z niemieckim paszportem mozna poleciec so USA bez wizy = bis 90 Tage mit einem maschinenlesbaren Pass
dziekuje bardzo za odpowiedz, zaskoczylo mnie tylko, ze mozna stracic niemieckie obywaltelswo gdy sie dopatrza tego, ze ma sie podwojne, czyli w momenice zamieszkania w niemczech nalezy zrzec sie polskiego obywatelstwa??
Im Prinzip ja, bei einem Türken in DE ist das soeben passiert.

Verlust der Staatsbürgerschaft

De lege erfolgt der Verlust üblicherweise durch freiwilligen Erwerb einer anderen Staatsbürgerschaft, durch Eintritt in fremde Streitkräfte, durch Auswanderung oder permanente Abwesenheit vom Staatsgebiet u.ä.
und wenn ich gar nicht nach deutschland ausreise, werde ich sie staatsangehorigkeit auch verlieren?? das ist aber komisch... dann muss ich meine deutschkenntnisse verbessern und in deutschland eine arbeit suchen :)
danke und grusse :)
a Qwatsch,du darfst zwei Staatsangehörigkeiten haben,bei Turken,das ist richtig,das stimme ich zu.Aber wir können zwei haben.