fachhochschule

Temat przeniesiony do archwium.
Witam mieszkam w berlinie.Obecnie robie kurs jezykowy ale po nim chcialabym rozpoczac nauke na wyzszej szkole zawodowej.Chcialabym sie dowiedziec jak przebiega rekrutacja,jakie wymagania trzeba spelnic i wogole wszystko :)))Z gory dziekuje za odpowiedz.
Chciałbym się podpiąć pod temat, gdyż chyba jest podobny, a nie chcę tworzyć nowego.

Otóż zastanawiam się nad podjęciem (kontynuowaniem) studiów w Niemczech (lub Austrii). Obecnie studiuję na Politechnice Warszawskiej i rozpocząłem trzeci rok.
Problem polega na tym, że nie mogę znaleźć wśród szkół, których ofertę sprawdzałem mojego kierunku (Inżynieria środowiska, a ściśle specjalizacja: ciepłownictwo, ogrzewnictwo, wentylacja i gazownictwo. Branżę tę przyjęło się nazywać HVAC od heating, ventilation, air-conditioning, cooling).

Szukałem na razie na Uniwersytetach technicznych, gdyż myślę że ich poziom jest taki jak w Polsce Politechnik. Ale właśnie nie wiem czym np. różnią się Technische Hochschule lub Fachhochschule i czy na nich też mam tego szukać.

Może ktoś studiuje na jakiejś technicznej uczelni niemieckiej i jest w temacie?
Twoj kierunek to :Wirtschaftsingenieurwesen ( Energietechnik, Heizung,Lüftung, Klimatechnik ).Dokladnie taka specjalizacje znalazlam pod tym linkiem :
http://www.iw.uni-halle.de/studium/studiengang/wirtschaftsingwesen/index.htm

Ciezko mi powiedziec jakie sa roznice pomiedzy Technische Hochschule i Fachhochschule.Osobiscie studiuje na FH w trybie Bachelor.System studiow na FH w tym trybie jest jednolity: piersze dwa lata robisz tzw Erster Studienabschnitt,w trakcie tej czesci mam same obowiazkowe przedmioty,piaty semestr jest praktyczny ( masz praktyke w jakims przedsiebiorstwie),od szostego wybierasz specjalizacje.Studia trwaja 7 semestrow.
Troche inaczej wyglada to jesli obowiazuje tak zwany tryb Diplom.