pozwolenie na prace w niemczech

Temat przeniesiony do archwium.
witam
obecnie pracuje od poczatku roku w niemczech, mam pozwolenie na prace oraz pozwolenioe na pobyt i mieszkam z zona. ktos orientuje sie czy mozna zalatwic pozwolenie na prace rowniez dla malzonki? (tez posiada pozwolenie na pobyt) slyszalem rozne sprzeczne informacje na ten temat i ciekawi mnie czy ktos mial podobne doswiadczenie lub cos o tym wie.
z gory dzieki!
Hejka
W Arbeitsamt dostanie zona pozwolenie na prace,zreszta tu u nas tak jest,moj maz dostal w AA.Jestem tego na 99% pewna,poniewaz mam tu w niemczech znajomych bez obywatelstwa,on tu pracowal i w tamtym roku sciagnal zone i dzieci.Ona dostala pozwolenie na prace,ale nie pracuje i co mnie zdziwilo,pobiera ALG2.
no dobra, sprawdzi sie.
pytam dlatego ze mamy kolezanke, ktorej maz tez pracuje z pozwoleniem natomiast jej w urzedzie powiedzieli ze ma se znalezc robote i niech pracodawca stara sie o pozwolenie.
btw, jestem zielony, co to jest AA ?
a i jeszcze jedna rzecz, wiezlismy slub z zona w polsce, czy to ma tez jakies znaczenie ? poprzednie glupie pytanie (rozumiem ze aa to wlasnie arbeitsamt).
nie ma to w ogole zadnego znaczenia.
Napisze jeszcze tyle,ze tej znajomej najpierw w AA powiedziala jedna madra urzedniczka,ze moze zapomniec o ALG2,poszla do innej i zalatwila...Skladajcie podania,obojetnie o co,niemcy to jest taki narod ,ze musi miec wszystko na pismie,najwyzej odpisza odmowe,a z urzedasami to jest roznie.Czasem bzdury mowia,choc nie maja pojecia i nie decyduja.
Mnie, jak przyjechalam w tamtym roku do niemiec,odsylali od drzwi do drzwi i od urzedu do urzedu,moj maz z synem przyjechal 2 mce pozniej i mogl od pierwszego dnia miec pozwolenie na prace,ale dostal po miesiacu,bo urzedasy umawiali nas na termin ,na ktory musielismy 2 tyg czekac,gdzie pozniej okazalo sie ze to nie tu.Poszlismy do AA i dostal od reki...
Czesc!