Jak to jest z kursami albo szkola w Niemczech?

Temat przeniesiony do archwium.
Witam wszystkim zainteresowanych moim tematem :o)))
Za dwa miesiace osiedlamy sie w Niemczech i oprocz tej bieganiny po urzedach nurtuje mnie jedno pytanie...Mowi sie tyle o pomocy jezykowej ,a co za tym idzie jakies kursy szkoleniowe itp,by moc ubiegac sie o prace.Ja z zawodu jestem technikiem ekonomista,ale w polsce nie pracowalam w swoim zawodzie,wiec nie licze,ze mi ten zawod uznaja,a juz na pewno nie bede pracowac jako w.w.
Slyszalam,ze odpowiednie urzedy organizuja jakies szkolenia przyuczajace do zawodow ale niby jest to jakis przedzial wiekowy.Czy majac lat 29 moge liczyc ze strony urzedu na jakis kurs odplatnie,bym mogla szukac pracy pozniej???A jak z kursem jezykowym?terzeba prywatnie sobie zalatwiac?Z gory dziekuje za odpowiedz.
hej, juz dzis raz napisalam Ci wyczerpujaca wiadomosc ale niestety podczas wysylania wystapil blad no i wszystko poszlo na marne! tym razem napisze w skrocie. Cieslin chodzi o kursy jezykowe to mozesz starac sie o zwolnienie z oplat czesciowo lub calkowicie. Czesciowo czyli bedziesz doplacac 1 EU do godziny lekcyjnej placowce ktora bedzie prowadzic kurs na ktory bedziesz uczeszczac (czesciowo jesli ma Cie kto utrzymac lub sama jestes w stanie?), calkowicie jesli bedziesz pobierac pomoc socjalna, lub ewentualnie zasilek dla bezrobotnych. Jednkaze majac pochodzenie musisz sama zatroszczyc sie o kurs i oplaty (nikogo to nie bedzie interesowac skoro wedlug nich jestes Niemka. Zawod moga Ci uznac chocby czesciowo, kazdy przypadek jest inny no i niekiedy musisz spelnic jakies dodatkowe warunki. Odnosnie kursow nie interesowalam sie, jedynie bylam sie pytac odnosnie studiow czy pokryja jakies wydatki jednakze w tym przypadku ich to nie interesuje. Wnioskuje jednak zeby isc na jakis kurs trzeba znac dosc juz niemiecki, wiec skoro pytasz sie tez o kursy jezykowe to moze od tego zacznij a potem, na miejscu udaj sie do arbeitsamtu z zapytaniem.