"einen Triumph im Ärmel haben"

Temat przeniesiony do archwium.
Gestern habe ich so eine Wendung gehört: "noch einen Triumph im Ärmel haben".
Hm, mein Sprachgefühl (???) sagte mir, es stimmt hier etwas nicht...Bei der Googlesuche bin ich auf folgenden interessanten Artikel gestoßen:

http://www.spiegel.de/kultur/zwiebelfisch/0,1518,345232,00.html

:-)
;-))

Oh je.. ja tak mam prawie codziennie.. ;-)
Laut Artikel ist die Redewendung korrekt.Es stimmt aber auch, dass die Leute immer weniger Sprachfeinheiten erkennen können. Das Thema ist schon lange sehr umschtritten, vor allem im Zusammenhang mit der "Entwicklung" der Sprache. Auch "Sprachgefühle" haben persönliche Natur.
"Laut Artikel ist die Redewendung korrekt."

Wo steht das geschrieben??

(Nie zakładam nowego postu, ale czy ktoś tu używa Firefoxa? Nie wiem czy wina leży tylko po stronie mojej przeglądarki, ale stronę niemiecki.ang.pl klasyfikuje mi jako "witrynę dokonującą ataków!". Ma ktoś podobny problem?
Nie cierpię przeglądarki IE, a niestety teraz musiałam z niej skorzystać)
to samo mi wyświetla w FF, z tym że ja częściej korzystam z Opery ;)

kliknij w FF "ingoruj ostrzeżenie" i po sprawie;p no chyba, że nie masz odwagi!:p
schau mal an die Tabelle unter dem Artikel ( mit der Bezeichnung : Redewendungen :so heißt es richtig und das bedeutet es )
Zrobiłam tak już wcześniej, ale to nie działa na dłuższą metę :( Pewnie można w ustawieniach zmienić na "ignoruj", ale z powodu jednej strony nie będę ryzykować ;-) Zresztą antywirus też wrzeszczy jak oszalały, przy każdej próbie wejścia na stronę.
To sprawa dla administratora forum.
Was für einen Browser benutzt Du? :-) Es soll dort ohnehin das Gleiche stehen :P
Ich sehe Folgendes:
So heißt es richtig: noch einen Trumpf im Ärmel haben
Und das bedeutet es: etwas Erfolgversprechendes in Reserve haben
Enweder bin ich blind oder habe ich nicht verstanden :)))

PS. Firefox geht bei mir nicht, die Seite ist als gefährlich eingestuft.Ich bin gezwungen, Internet Explorer zu nutzen.
Mam i IE i Firefoxa, oba wczoraj nie działały (jeżeli ktoś miał oczywiście aktywnego antywirusa..;-))) ze względu na zainfekowanie strony trojanem.. HEUR:Trojan.Script.Iframer.. tak że jak ktoś nie miał wczoraj problemów, to niech sobie lepiej sprawdzi komputer..;-)
unter Extras - Einstellungen - Sicherheit: das Häkchen heraus bei: Hinweis anzeigen, falls die besuchte Webseite als attackierende Webseite eingeschätzt wird.

Wahrscheinlich heißt das auf Polnisch anders... :-)))

Da der Firefox hier wohl überempfindlich reagiert, kann man diese Einstellung locker ändern.
bo Wy złych przeglądarek używacie ;) nie raz wczoraj i dzisiaj wchodziłem na tę stronę przez Operę, żadnego komunikatu o zagrożeniu ani ze strony przeglądarki, ani antywirusa. Przeskanowałem właśnie dysk dwoma antywirusami - czysto ;)
Nie chodzi przecież o przeglądarkę, tylko o antywirusa, bo to antywirus blokuje dostęp do strony a nie przeglądarka.. a jak ktos nie ma żadnego to ma spokój..:p
przez firefoxa nie mogłem wejść rano na tę stronę - specjalnie patrzyłem, jak Mindi tu napisała ;) przez operę bez problemu i wirusa nie złapałem:p

a jeśli chodzi o przeglądarki - jeżeli łapiesz wirusa przez stronę internetową, to wina leży zarówno po stronie przeglądarki, jak i antywirusa... jeżeli używasz porządnej przeglądarki, to antywirus jest bezrobotny :p

żeby nie było - zarówno FF, jak i Opera są równie dobre ;) a że akurat używam opery, to tylko dlatego, że FF był za czasów mojej "przesiadki" jeszcze w powijakach:p
Trumpf und Triumph są podobne ;-) Może dlatego?
"i wirusa nie złapałem:p"
Bisher bin ich auch um die Grippewelle herumgekommen, die derzeit in Kleinpolen wieder grassiert ;-)

A tak na poważnie, to problem został rozwiązany :-)
Ich hatte Recht .Ich bin blind :)
Tak na marginesie, Alea iacta est: to Der Würfel ist geffalen a nie Die Würfel werden neu gemischt!.. ;-)
Temat przeniesiony do archwium.

« 

Pomoc językowa - Sprawdzenie

»

Pomoc językowa - Sprawdzenie