może mi ktoś przetłumaczyć zdania?

Temat przeniesiony do archwium.
cześć, moglibyście mi pomóc? Chciałabym przetłumaczyć kilka zdań, ale niekiedy nie wiem jak. Jestem początkującą osobą, jeśli chodzi o niemiecki, ale staram się uczyć jak najwięcej, także przyjmę wszystkie uwagi. :)
no więc:

*Heute merke ich immer wieder wie ähnlich ich dir bin
*Dass es viele Freunde doch nur einen Vater gibt

trochę nie rozumiem tej gramatyki w drugim , wiem że po dass czasownik idzie w odmienionej formie na koniec, ale nie wiem jak to przetłumaczyć na polski.
Trochę niespecjalnie dobrze, że, jako początkująca zaczynasz od tłumaczenia liryki, albowiem, to jest sprawa specyficzna i zależna od autora. Interpretacja takich tekstów zależy od tego, co autor (czasem w przenośni) chiał powiedzieć (szczególnie Die Toten Hosen).

Ale, te dwa wyrywki dają się doskonale prawie dosłownie przetłuimaczyć przy użyciu naszego PONSia...
btw. W obu językach zdanie kończy się kropką ;-)
wiesz, bardziej chodzi o przetłumaczenie dla własnej satysfakcji i dowiedzenia się czegoś więcej, bo póki co to uczę się niemieckiego 2 lata, i stoję na poziomie A2, trzeba by było się za siebie wziąć, jeśli chcę wyjechać do Niemiec.
Prosiłam o pomoc. Może i kończą sie kropką, nie jestem szczególnie przewrażliwiona na punkcie gramatyki ;]
Cytat: imaginationableify
Prosiłam o pomoc. Znaczy: przetłumaczyć za ciebie? Zapomnij o tym
Może i kończą sie kropką, nie jestem szczególnie przewrażliwiona na punkcie gramatyki ;]
Ja jestem. (to się nazywa ortografia) Porządek musi być
zapomniałaś kropki , po "porządek musi być". :))

forum - POMOC JEZYKOWA - TŁUMACZENIA.
No, to gdzie ci pomóc? W którym miejscu się zacina?
Cytat: irkamozna
Prosiłam o pomoc. Znaczy: przetłumaczyć za ciebie? Zapomnij o tym
Może i kończą sie kropką, nie jestem szczególnie przewrażliwiona na punkcie gramatyki ;]
Ja jestem. (to się nazywa ortografia) Porządek musi być

Ja też jestem i to się nie nazywa ortografia lecz interpunkcja :)
Cytat: TopBolek