o pogodzie... czyli słownictwo jest... :)
no zależy, jak długo się uczą i ile godz. mają w tyg...
Na początek mozna by się spytać jak pogoda dzisiaj itp... luźno... no i żeby ci jednym zdaniem nie odpowiedzieli (np. heute scheint die Sonne) to "ciągnij";), np. "Hat es gestern geregnet?"/ "ist es draussen windig?" itp...
jak ci sie chce, to zrob pare obrazków ( deszcz, słońce, wiatr, śnieg, grad, burza, itd) i do tego kartki (osobno) z wyrażeniami (es regnet, es schneit, es ist windig itp) obrazki wywieś na tablicy i uczniowie magnesami niech pod prawidłowy obrazek przyczepią odpowiednie wyrażenie.
potem możesz puścić twoja prognose pogody ... rozumiem, że jest to rozumienie ze słuchu... i przygotuj ksero z pytaniami do rozumienia tekstu...
do ćwiczeń napewno jest coś w książce... albo wymyśl coś... np. grę memory (ćwiczenie w parach) lub krzyżówkę jakąś
a na prace domową... hmm... np. niech każdy sobie wymyśli jakies miejsce (Sydney, Zakopane, Maksyk... obojętnie) i zrobie prognoze pogody...
To tak na szybkiego mi do głowy wpadło...
możnaby wymyślać i wymyślać