List - prosba o sprawdzenie

Temat przeniesiony do archwium.
Witam czy mógłby ktoś sprawdzić mój nazwijmy to "listem" ?
Z góry Dziękuje ;)
miasto, dem 22.02.2011r
Lieber Michał
Wie geht es dir ? endschuldigung dass so lange nich geschriben. Ich schreibe dich weil, ich erzahle ein Piotrek mochten.
Ich habe ihm im Supermakrt getroffen, wenn er kauft Brot.
Er hat 1,73 m und schwarz haare. Sein Augen ist blau. Ihn Gesicht ist ova. Er hat klein Ohren.
Piotrek mag T-Shirt und Jeans. Kaputen - Sweather, sportschuche er mag es auch. Wenn wir haben Freizeit wir haben viele fantastich Sachen zum Beispiel wie spielen FoBball oder im computer games. SO das war`a fur dieses Mal. Loss mich zu lange auf einen Antwort warten
Herzlich GruS von dein XYZl
Fett ist nicht in Ordnung.
Zwróć uwagę na:
- rzeczowniki pisze się z dużej litery
- zdania z weil oraz dass buduje się trchę inaczej (patrz zakładka w forum "Nauka"
- dużo literówek? Ale nie jestem tego pewny.
- płeć rzeczowników i ich odmianę przez osoby
Korzystaj ze słownika. Bezwzględnie.

miasto, dem 22.02.2011r
Lieber Michał
Wie geht es dir ? endschuldigung dass so lange nich geschriben. Ich schreibe dich weil, ich erzahle ein Piotrek mochten.
Ich habe ihm im Supermakrt getroffen, wenn er kauft Brot.
Er hat 1,73 m und schwarz haare. Sein Augen ist blau. Ihn Gesicht ist ova. Er hat klein Ohren.
Piotrek mag T-Shirt und Jeans. Kaputen - Sweather, sportschuche er mag es auch. Wenn wir haben Freizeit wir haben viele fantastich Sachen zum Beispiel wie spielen FoBball oder im computer games. SO das war`a fur dieses Mal. Loss mich zu lange auf einen Antwort warten
Herzlich GruS von dein XYZl
literówki to z pospiechu ;) wiec tym się nie przejmuje z dużymi literami to samo ;)

chodzi mi o to czy te zdania są poprawnie zbudowane a jeżeli są złe a są na pewno to poprosiłbym o ich wskazanie i ewentualne poprawienie
Gdzie ci tak śpieszno? Wskazałem. Do kitu są zbudowane. Masz placki na oczach? Popraw ewentualnie sam i przejmij się literówkami i dużymi literami. Twoje emotikony nic tutaj nie zmienią.
edytowany przez zochama: 12 lut 2011
Lieber Michał
Wie geht es dir ? Es tut mir leid, dass ich Dir so lange nicht mehr geschrieben habe. Ich schreibe dich weil, ich erzahle ein Piotrek mochten. (tu nie za bardzo wiem jak powkladac czasowniki)
Ich habe seine im Supermakrt getroffen, wenn er Brot kaufen.
Er hat 1,73 (dlaczego to pogrubiles?) m und Schwarz Haare. Seine Augen sind blau. Sein Gesicht ist oval. Er hat kleine Ohren.
Piotrek mag T-Shirt und Jeans. Kapuzen - Sweather, Sportschuche er mag es auch.(powinno byc juz dobrze) Wenn wir haben Freizeit wir haben viele fantastich Sachen zum Beispiel wie spielen FoBball oder im Computer Games. SO das war`a fur dieses Mal. Lass mich nicht zu lange auf eine Antwort warten
herzliche Grüße von dein XYZl

poprawilem to co potrafielm licze na dalsze uwagi
edytowany przez master7: 12 lut 2011
Jeżeli to potrafiłeś, to i potrafisz więcej. Bardzo dobrze. Jeszcze musisz obejrzeć zdania z "weil", bo z "dass" już potraiłeś.

Es tut mir leid, dass ich Dir so lange nicht mehr geschrieben habe. Ich schreibe dich weil, ich erzahle ein Piotrek mochten. (tu nie za bardzo wiem jak powkladac czasowniki)
Zauważ, że w obu zdania jest raz "dir" a raz "dich". Dlaczego tak? Przeciż chodzi tu o to samo: dir schreiben. Ponadto wcale nie musisz "wkładać" czasowników. Nie znam polskiej wersji twoich zdań, ale podejrzewam, że chciałeś napisać: bo chcę ci opowiedzieć o Piotrku. weil ich dir ueber Peter erzaehlen moechte.
Ich habe seine im Supermakrt getroffen, wenn er Brot kaufen.
Nie używaj czasowników w bezokoliczniku. Je należy także odmieniać. "seine" nie oznacza tutaj "jego". Seine Frau= jego żona. Du hast ihn (kogo) getroffen.
wenn und als sind sehr wichtig. Hier ist richtig: als er Brot kaufte/gekauft hat.

Er hat 1,73 (dlaczego to pogrubiles?) m und Schwarz Haare.
schwarze (jakie) Haare. Pogrubiłem, bo Niemcy mówią: er ist 1,73 gross. Można, owszem powiedzieć:er hat ja fast 2 Meter, ale to następny stopień wtajemniczenia
Kapuzen - Sweather, Sportschuche er mag es auch.(powinno byc juz dobrze)
Po wyliczance nie pisz es. "wyliczanka" mag er auch
Wenn wir haben Freizeit wir haben viele fantastich Sachen zum Beispiel wie spielen FoBball oder im Computer Games.
Zdanie typu "wenn". Wenn wir Freizet haben = ale lepiej powiedzieć "podczas wolnego czasu" = waehrend/ in der Freizeit. Bei "wenn" = Czasownik zawsze na koniec
SO das war`a fur dieses Mal.
A skąd to masz? Znowu ci śpieszno? war'a???
herzliche Grüße von deinem XYZl
edytowany przez zochama: 13 lut 2011
Es tut mir leid, dass ich Dir so lange nicht mehr geschrieben habe. Ich schreibe Dir weil, ich dir ueber Peter erzaehlen moechte.
Ich habe ihm im Supermakrt getroffen, wenn er Brot kaufen.
Er is 1,73 groB und Schwarze Haare.Sein Augen ist blau. Ihn Gesicht ist oval. Er hat klein Ohren.
Piotrek mag T-Shirt und Jeans. . Kapuzen - Sweather, Sportschuche er mag auch.)
Wenn wir Freizeit haben wir haben viele fantastich Sachen zum Beispiel wir spielen FoBball oder im Computer Games.
So, das war's für dieses Mal
herzliche Grüße von Ihr XYZl

mam nadzieję że to już ostatnia poprawka.
Mnie się wydaje, że to robi ktoś inny za ciebie. Albo nie czytasz wskazówek. Ja ci już nawet dobrze napisałem, a ty z uporem wpisujesz źle.
Ich habe IHN getroffen. IHN!!! Ma na końcu N!
Warum piszesz, że Seine Augen ist blau, skoro już to poprawiłeś na dobrze?
Sorry, ale nie kapuję tego. Albo się na mnie uparłeś? (jesteś diego?)
Es tut mir leid, dass ich Dir so lange nicht mehr geschrieben habe. Ich schreibe Dir weil, ich dir ueber Peter erzaehlen moechte.
Ich habe ihn im Supermakrt getroffen, wenn er Brot kaufen.
Er is 1,73 groB und Schwarze Haare.Sein Augen ist blau. Ihn Gesicht ist oval. Er hat klein Ohren.
Wenn wir Freizeit haben wir haben viele fantastich Sachen zum Beispiel wir spielen FoBball oder im Computer Games.

IHM poprawione a tam jest SEIN AUGEN nic nie zmieniałem.
A kto to za ciebie napisał? Mikołaj święty?
Er hat 1,73 (dlaczego to pogrubiles?) m und Schwarz Haare. Seine Augen sind blau. Sein Gesicht ist oval. Er hat kleine Ohren.
Ich habe ihn im Supermakrt getroffen, wenn er Brot kaufen.
Er is 1,73 groB und Schwarze Haare.Seine Augen ist blau. Seine Gesicht ist oval. Er hat kleine Ohren.

mój błąd, a w sumie jak by mikołaj pisał to nie miał bym nic przeciwko. Dzięki wielkie za pomoc
Nie cuduj. Popoprawiaj wszystko i nie czekaj na św. Mikołaja.
Co to?
wenn er Brot kaufen. Znowu nie doczytałeś? Jezu!
Co to znowu?
Trzeba ci 100 razy wpisywać, żebyś załapał?
Seine Augen ist blau. TO JEST NIEDOBRE!
Nie potrafisz odpisać, czy jak?
Ich habe ihn im Supermakrt getroffen, als er Brot kaufte hat.
Er is 1,73 groB und Schwarze Haare.Ihn Augen ist blau. Ihn Gesicht ist oval. Er hat klein Ohren.

masakra !
To fakt. Jajka i cycki opadaja z rozpaczy.
Temat przeniesiony do archwium.

« 

Pomoc językowa

»

Życie, praca, nauka