jestem kiepska z nimieckiego i bardzo prosze o sprawdzenie mi listu. z góry bardzo dziękuje:)
Liege Anna,
ih schreibe dir, weil ich es schon lange nicht mehr gemacht habe. Du hast irgendwann mir eine Frage gestellt und zwar du wolltest wissen, welche Person ich für modern halte.
Eigentlich ist es schwer zu sagen. Sie muss irgendwie gut aussehen, Sie muss sportlich, schlank und schön sein. Sie kümmern sich um ihr Aussehen und tragen immer elegante und gepflegtem Klamotten. Się nicht muss kleiden sich nach der neuesten Mode. Klamotten, die sie oder er trägt, muss anstehen zum ihr oder ihm Charakter. Ich glaube, ein gepflegtes Auβere macht immer einen guten Eindruck. Aussehen ist aber nicht alles, was ich bei den modernen Menschen bewundere. Solche Person, die modern ist, ist sowohl gut gebildet, wie und besitzen Gefühl Laune. Ein moderner Mensch ist tolerant und offen.
Und welche Person du für modern halst? Ich anschmecken deine Meinung wollen.
Grüße für dich und deine Familie.
a po polsku to jest tak:
Kochana Aniu,
Piszę do Ciebie, mimo że dawno tego nie robiłam, Postawiłaś mi kiedyś pytanie- chciałaś wiedzieć jaką osobę uważam za modną.
Właściwie ciężko powiedzieć. Musi ona jakoś dobrze wyglądać, musi być wysportowana, szczupła, i musi być ładna. Troszczyć się o swój wygląd i nosić zawsze eleganckie i zadbane ubrania. Nie muszą ubierać się wg najnowszej mody. Ubrania, które nosi on albo ona musza pasować do jej albo jego charakteru. Myślę, że zadbany wygląd robi dobre wrażenie. Wygląd nie jest jednak wszystkim, co podziwiam u modnych ludzi. Taka osoba, która jest modna, jest zarówno dobrze wykształcona jak i posiada poczucie humoru. Modna osoba jest również tolerancyjna i otwarta.
A jaką osobę ty uważasz za modną? Chciałabym poznać twoje zdanie.
Pozdrowienia dla Ciebie i rodziny.