ćwiczenie maturalne z ktorym nie moge sobie poradz

Temat przeniesiony do archwium.
zadanie jest takie :
Twoja przyjaciolka z Niemiec nie moze porozumiec sie ze swoimi rodzicami.
- zapytaj o powody konfliktow
- doradz jej szczerarozmowe z rodzicami
- powiedz, ze mozesz podjac sie roli mediatora.

BLAGAM O POMOC . MA BYC TO KROTKI DIALOG:( bylabym bardzo wdzieczna
Gdzie bez czynu sama rada...
Pewnego dnia dzwoni do domu Małgosi – Hania. Opowiada jej o swoich problemach związanych z styuacją w domu.
H – ostatnio w ogole nie mogę dogadac się z rodzicami. W szkole jakos mi nie idzie . Nie mam glowy do nauki calymi dniami i nocami placze. Nie wiem co mam zrobic. Nie potrafimy się dogadać i w dodatku ta sytacja w klasie.
M - ale co się stalo?
H – zbliza się zebranie i każdy walczy o oceny nikt nikogo nie dopuszcza do glosu .
M – może porozmawiaj szczerze z rodzicami i wytlumacz im cala sytacjei ta zaistniala w klasie jak i to co się teraz z toba dzieje.
H – dzieki Malgosiu ale czy to w czyms pomoze?
M – na pewno! Musi pomoc w koncu rodzic jest naszym najlepszym przyjacielem. Jeżeli chcesz to ja porozmawiam z nimi i nie przejmuj się niczym w koncu jestesmy przyjaciolkami.
H – jestes cudowna . Mam nadzieje ze to poskutkuje.
M –to moze zadzwonie jak wroca twoi rodzice z pracy?
H – jasne kolo 17 powinni już być! Dzieki Malgosiu
M – nie ma sprawy pa.
prosze o pomoc ja nie umiem sobie z tym poradzic.. znam pojedyncze slowka ale gorzej z ich konstrukcja.
des Tages klingelt nach Hause ein Malgosi - Hania. Er sie erzählt über sein gebunden mit zu Hause Problemen.
H ich - letztens kann in ogole keinen verstehen mit den Erzeugern. In der Schule mich geht nicht . Ich keinen glowy habe in den Unterricht Tagen und Nächten placze. Ich weiß kein was ich habe zrobic. Wir können dogadać und in der Zugabe keinen diese sytacja in der Klasse.
M - aber was ?
H - einen Zusammenkommen und jeden kämpft über der Note niemand des niemandes er nicht lässt in glosu vor .
M - kann unterhalte dich ehrlich mit den Eltern und wytlumacz ihr einen Zoll diese zaistniala in der Klasse wie und dieses was er jetzt wirkt mit du.
H - Danke schon Malgosiu aber oder das in zu helfen?
M - auf wohl! Eine Hilfe muss in einen Erzeuger es ist unser bester Freund. Falls du willstich bin's ich werde mich mit ihr unterhalten und nimm nichts in Freundin schwer.
H - wunderbare . Ich Hoffnungen habe damit er wird wirken.
M -dieses wie kommen dein Erzeuger aus der Arbeit?
H - 17 hell kolo sollen schon sein! Danke schon Malgosiu
M - hat keine Sache tschus.

czy to jest dobrze chociaz:( kolega mi pisal... ale sam nie jest pewny ratunku!!!
Eines Tages ruft Hania bei Malgosia zu Hause an. Sie erzählt über ihre Probleme zu Hause.
H – In letzter Zeit kann ich mich überhaupt nicht mit meinen Eltern verstehen. In der Schule klappt es auch nicht. Ich kann mich im Unterricht nicht konzentrieren und weine Tag und Nacht. Ich weiß nicht, was ich machen soll. Wir können uns nicht verstehen und dann auch noch diese Situation in der Klasse.
M - Aber was ist passiert?
H – Die Versammlung (?) kommt immer näher und jeder kämpft um die Zensuren, niemand lässt den anderen ausreden.
M – Vielleicht solltest du dich ehrlich mit deinen Eltern unterhalten und ihnen erklären, was in der Klasse los ist und was mit dir passiert.
H - Danke schön, Malgosiu, aber meinst du, das zu hilft?
M - Bestimmt! Es muss helfen, denn schließlich sind die Eltern unser bester Freund. Falls du willst, werde mit ihnen reden, wir sind doch Freundinnen.
H – Du bist wunderbar. Ich hoffe, das hilft.
M – Vielleicht rufe ich an. Wann kommen deine Eltern aus der Arbeit?
H – Klar! So gegen 17 Uhr sollten sein zu Hause sein! Danke schön, Malgosiu.
M - Keine Ursache. Machs gut.
DZIEKUJE!!! BARDZO MOCNO!!! za sprawdzenie i poprawienie tego tekstu Moktow jestes wielki!!! dzieki !
DZIEKUJE!!! BARDZO MOCNO!!! za sprawdzenie i poprawienie tego tekstu MOKOTOW jestes wielki!!! dzieki !
Temat przeniesiony do archwium.

« 

Pomoc językowa

»

Pomoc językowa