umusł humanistyczny? ANTONIMY?

Temat przeniesiony do archwium.
1-30 z 36
poprzednia |
Jak przetłumaczyć "umysł humanistyczny" jako antonim do "prezise dendkender Geist"
CZy jest w necie niemiecki słownik antonimów ?
Antonyme im Netz ~ http://wortschatz.uni-leipzig.de/

der "humanistische Geist" ist allerdings nicht direkt ein Antonym zu "präzise denkender Geist"
a jak jest "umysł ścisły"?
Dzięki,
Chodziło mi o antonimy
-umysł ścisły i - umysł humanistyczny - Scisły to prezise denkender Geist - czy jest jeszcze jakieś inne określenie niemieckie będace dokładnym antonimem humanistycznego.
Der humanistische Geist to dosłowne tłumaczenie, ale czy tego sie uzywa w niemieckim w tym znaczeniu co po polsku?
Es hat ein wenig länger gedauert, ich mußte nachdenken...

Es gibt den humanistischen Geist und es gibt den wissenschaftlichen Geist.

Ob das allerdings genau mit dem übereinstimmt, was man in Polen darunter versteht, weiß ich nicht genau. Was versteht man genau in Polen darunter?
umysł ścisły- czyli inaczej osoba któa rozumie matematykę, fizykę i inne nauki ścisłe(exakte Wissenschaften), ale jest gorsza w naukach humanistycznych(Geisteswissenschaften)

umysł humanistyczny- przeciwieństwo umysłu ścisłego. Króluje w językach(ojczystym i obcych), historii, naukach politycznych.
Na dann:

humanistischer Geist und wissenschaftlicher Geist.

Gruß aus Hessen :-)
ja bym polemizowal czy humanisci sa dobrzy w jezykach obcych, z tego co obserwuje, to scislowcy sa w nich lepsi.
to tłumaczy, dlaczego poszłam na profil humanistyczny :P
Ty jestes ogolnie zdolna :) umysl uniwersalny :)
Das läßt sich wohl nicht verallgemeinern. Sprache ist etwas besonderes. Entweder man hat die Neigung UND DEN ENTSCHLOSSENEN WILLEN dazu oder nicht. Dann ist es wurscht, ob Humanist oder Technikfreak.

Und es gibt Naturtalente.
nic mi o tym nie wiadomo :P

...geniusz się odezwał :D...
Naturtalente -> tym razem się zgadzam, ale mało ich jest :-) np. nasz świeżo upieczony student :D
Naja, ich hatte da eigentlich eine Dame im Sinn. Nichts für ungut, Robert!
Da hast Du recht, aber fuer eine Person, die eine besondere Leistung in solchen Bereichen wie Mathematik erarbeitet hat, ist es viel leichter, sich mehrere grammatikalische Formel beizubringen. Man sagt auch, Mathematik sei eine der Sprachen. Tatsaechlich, Mathematik wird benutzt um Chemie oder Physik auszudruecken....
aaa... to gratuluję towarzystwa ;-)
:-)
Als ich 16 war konnte ich nur einige Woerter auf Deutsch. Sprechen, meine Gedanken in Ausdrueck bringen - nicht wirklich. Ein Talent? Nicht wirklich...
(Ah und Russisch und Englisch konnte ich in jener Zeit GAR nicht, die erwaehnte Dame ist des Englischen voellig maechtig, es wurde von mir ueberprueft :-)
Ich weiß nicht. Eigentlich kommt es grundsätzlich auf mehrere Faktoren an, der Reihenfolge nach:

1. Interesse
2. Antrieb
3. Nachhaltigkeit
4. Gedächtnis

Da spielt es glaube ich weniger eine Rolle, "wes Geistes man ist"
Das ist so wie ich.
Ich bin 16 und kann kein Deutsch...
acha... czyli macie wspólną znajomą? :-)
tzn. Ty, Roberciq i Mokotow?
owszem, mamy wspolna znajoma ;)
eh, przecież ja przy was kompleksów dostaje.
Ja umiem tylko tyle by zrobić przelew z Niemiec do Polski :P
No i może żeby Niemców po katedrze oprowadzić:)
Więcej nie ;P
jak to wszystko wychodzi w praniu :P :D
szkoda, że ja nie mam takich znajomości :-)
masz - lustro
co ma do tego lustro :P lustro to nie osoba :-)
Witam, to ja nadałem ten temat i dziękuję wszystkim za udzial i cenne informacje.
Lieber Mokotow, podałeś mi link do świetnego słownika , ale nie mogę sie w nim doszukać antonimów.
Pa
KY
Np.: "humanistisch":

Wort: humanistisch
Anzahl: 162
Häufigkeitsklasse: 16 (d.h. der ist ca. 2^16 mal häufiger als das gesuchte Wort)
Morphologie: human|ist|isch
Grammatikangaben: Wortart: Adjektiv

Pragmatikangaben: etym: lat.
Relationen zu anderen Wörtern:

ist Synonym von: menschlich
wird referenziert von: altsprachlich
Links zu anderen Wörtern:
Grundform: humanistisch

!!!

Antonym von: antihumanistisch, nichthumanistisch

!!!

Form(en): humanistischen, humanistische, humanistischer, humanistisch, humanistisches, humanistischem, humanistischere
Danke sehr, gefundet, aber was bedeutet " linke oder rechte Nachbarn"?
a to - skad to? Kontext bitte.
Temat przeniesiony do archwium.
1-30 z 36
poprzednia |

« 

Pomoc językowa

»

Studia językowe