germanistyka - gdzie lepiej nie studiować?

Temat przeniesiony do archwium.
Stale jakies uczelnie sa polecane. Kilka watkow jest do siebie podobnych, a mnie ciekawi, gdzie lepiej nie studiować? No i dlaczego? Może ktoś ma jakieś doświadczenia tutaj? Hmm?
Nie chcę być wredna i psuć ci marzeń, ale... ja sama studiuję germanistykę i wiem, co to znaczy. Kochasz niemiecki? To nie idź na ten kierunek. Języka się nie nauczysz, za to godziny całe będziesz spędzał nad pisaniem wypracowań, uczeniem się na historię literatury i na przedmioty typu psychologia czy łacina. Po prostu odradzam. Ewentualnie idź do kolegium językowego nauczycielskiego a potem magisterkę zrób na Uniwerku, w kolegium mają kontakt z żywym językiem przynajmniej. Ale lepiej wybierz inne studia i sam naucz się niemieckiego. Nie psuj sobie życia i nie zatruwaj krwi.
Idź na lingwistykę z dodatkowym angielskim, odpada literatura i parę innych "ciekawych" przedmiotów, ale dochodzą też inne "ciekawe".
Unikaj germanistyki na małych, mało znanych uniwerkach wiejskich, lub oddziałach pozamiejskich.
Zależy co chce się robić po studiach, bo z samym językiem trudno żyć na przyzwoitym poziomie, chyba że ktoś czuje powołanie do nauczania (przechodzi bardzo szybko) i lubi pracować jako wolontariusz (chodzi o słabe wynagrodzenie).
Strasznie to pesymistyczne. To az tak zle jest, ze czlowiekowi moze przejsc ochota na studia? To dlaczego studiujesz. Mnie interesuje kultura i literatura Niemiec, a tego niestety kurs mi nie da. To zasadniczo przeciez praca z podrecznikiem, lepszym czy gorszym. A studia to dla mnie samodzielne poszukiwanie wiedzy. Wlasnie czytanie i siedzenie w bibliotece. No chyba, ze rzeczywiscie gramatyka potrafi tak zepsuc humor...
Odpowiedź nie będzie tyczyła się pytania - nie wiem mianowicie, gdzie NIE studiować :)