Z ZD na KDS?CZy jest to możliwe?

Temat przeniesiony do archwium.
Hej Leute! Mam pytanko! Mianowicie, mam za sobą ZD, chciałabym zdawać KDS, Czy w związku z tym, muszę zaliczać po kolei ZMP i te inne Zeby dojść do KDS Czy od razu mogę zapisać sie na kurs przygotowawczy na KDS Niech mi plizzz ktoś to wyjaśni.!!
Jestem od wielu lat samoukiem,do matury z tego języka przygotowywałam się sama (matura w kuratorium nie w macierzystej szkole)więc musiałąm sobie radzić sama i udało sie!:-) i zdałam! ustną na 5 pisemną na 4. w ogóle interesuje mnie wszystko co związane jest z krajami niemieckojęzycznymi.Poza tym czytam książki, gazety, bawię się w tłumaczenia dla znajomych etc. Korci mnie ten KDS, a nie wiem jakie są procedury zdawania tych egzaminów . Za pomoc Im Voraus - DANKE
MFG. - Ivet
nie musisz zdawac ZMP mozesz od razu kds, pomiedzy nimi jest jeszcze ZOP ktory daje wstep na viadrine
no nie wiem czy pomiedzy nimi bo uznaje sie ze Kds i zop sa na jednakowym poziomie a czy kolezanka juz studiuje na viadrinie czy sie o miejsce ubiega?
hejka. nie ubiegam sie na razie rozpoczynam we wrocku, ale slyszalam ze zop jest latwiejszy od kds ale trudniejszy od zmp wic chyba pomiedzy:)?
ZOP, KDS i GDS sa na tym samym poziomie C2, czyli najwyzszym i daja takie same uprawnienia.
Alles genauere über KDS/GDS kannst Du Dir unter: http://www.goethe.de/dll/prf/pba/gds/deindex.htm
Dort gehst Du auf Voraussetzungen, Prüfungsbestandteile, Infomaterial oder Ähnliches und erfährst alles, was Du brauchst. Dort sind sogar Prüfungsbeispiele gezeigt, so daß Du Dir anschauen kannst, was alles so kommen könnte.

Grüße
Lisa
Chcąc zdać egzamin z języka niemieckiego na wyższym poziomie (KDS, ZMP) nie musisz wcale posiadać dyplomu z języka o niższym poziomie. Możesz z biegu przyjść do odpowiedniej instytucji przeprowadzającej egzaminy i zdać - jeżeli czujesz się na siłach KDS. Powodzenia na egzaminie