rozwod

Temat przeniesiony do archwium.
Witam!
Mam pytanie dotyczące rozwodu,jakiś rok temu wzięłam ślub lecz już teraz widzę ze długo to nie potrwa,on jest tu od 25 lat i ma niemieckie papiery ja przyjechałam na krotko przed ślubem razem z córka.Córka zaraz po ślubie zaczęła chodzić tu do szkoły.Moje pytanie czy jeśli dojdzie do rozwodu nie mam prawa na pobyt z moim dzieckiem w Niemczech,ile lat muszę "wytrwać" żeby dostać zgodę na pobyt,i czy do rozwodu dochodzi tylko za zgoda jednej osoby czy tez zgodę muszą wyrazić dwie.
Bardzo proszę o jakieś konkretne odpowiedzi.
DZIĘKUJE
Eh... no cóż... Od prawie 5 lat jesteśmy w UE, wíęc jesteś obywatelką UE, zatem masz prawo legalnie mieszkać w Niemczech ze swoim dzieckiem. Nie musisz mieć żadnego pozwolenia na pobyt. Powinnaś udać się do Ratusza miejskiego (das Rathaus) i popytać o parę spraw. Nie mam doświadczenia w byciu na obczyźnie, ale wydaje mi się, że jeżeli nie znajdziesz pracy w Niemczech, to możesz napotkać na parę nieprzyjemności ze strony personelu służb socjalnych (bądź nie). Możesz także wystąpić o mieszkanie socjalne (na które można czekać nawet latami - nie znam sytuacji w Bundesrepublice). No nie wiem, co jeszcze... Jak będziesz miała jakieś problemy, to wal tutaj śmiało. :D
Ah... jak już powiedziałem, nie potrzebujesz karty pobytu (bo czegoś takiego wobec nas już nie ma). Po pięciu latach bycia zameldowaną na terytorium Niemiec, dostaniesz obywatelstwo, które pozwoli Ci na branie udział w wyborach do Bundestagu, otrzymania niemieckiego paszportu. No i właśnie bardzo ważne jest to zameldowanie. Musisz albo kupić mieszkanie, albo wybłagać się o socjalne... Ja nie jestem urzędnikiem i nie wiem do końca. Powtórzę się: idź do Rathausu i popytaj ;)
Trzeci raz ja. ;] Co do rozwodu... No, możesz wystąpić o rozwód... Jeżeli oboje się nie zgodzicie, to możesz złożyć do sądu pozew rozwodowy i rozpocznie się proces.