Jak uzyskac dowod osobisty niemiecki

Temat przeniesiony do archwium.
1-30 z 38
poprzednia |
Witam, dodam ze jestem laikiem w tym temacie posiadam niemiecki paszport, i z pewnych przyczyn potzrebuje niemieckiego dokumentu dowodu osobistego, musze miec nieimecki adres niekoniecznie do korespondencji (dla samego dokumentu) co musze zrobic... jakies rady ?
... trzeba być zameldowanym
Jak już jesteś to idziesz do Einwohnermeldeamt i tam już z górki...
nie jestem nigdzie zameldowany czy mozna to jakos fikcyjnie wykonac, czy musze szukac najemcy,
bez umowy najmu bez znajomości się nie zameldujesz w Niemczech, a tym samym nie dostaniesz niemieckiego dowodu z niemieckim adresem
czy taka umowa moze byc fikcyjna ? a jezeli nie to czy taka umowa jest potzrebna w przypadku zameldowania sie np u wujka ?
jak masz wujka, to raczej nie będziesz miał żadnych problemów. Umowy chyba w takim wypadku nie potrzebujesz, wujek musi Cię zameldować u siebie - przynajmniej tak by to w Polsce wyglądało, na prawdę nie wiem, czy podobnie jest w Niemczech, ale to raczej logiczne jest ;)
jest wstanie to ktos sprecyzowac... zaczynajac od tego czy dla osoby do ktorej nalezy mieszkanie jest to jaki kolwiek klopot lub ryzyko meldujac kolejna osobe?
raczej nie powinno być żadnego problemu.
kłopot może być jak wujek ma np. 2 pokoje i jest tam 10 osób zameldowanych... ;)wtedy mogą sprawdzić (oglądałam kiedyś taki reportaż)
czy jest jakis okres od zameldowania po korym moge sie starac o dowod czy odrazu moge wyrobic?
od razu
ma ktos jakies namiary na lokum z meldunkiem w niemczech?
a co z wujkiem?
nie wiem, czy ktos obcy cie tak sobie zamelduje...
bo w urzedzie meldunkowym musisz pokazać Mietvertrag...
chociaż wiesz co, teraz tak myślę - jak ja się meldowałem, to o ile mnie pamięć nie myli, chciałem właśnie wyciągnąć mój Mietvertrag, to mi powiedziano, że nie potrzeba:p
no ja akurat musiałam...
ale słyszałam też o przypadkach, gdzie nie był potrzebny...
Może to zależy od pani w urzędzie?;)