Uwaga w supermarkecie
Tylko co piąta promocja jest nią rzeczywiście. Sieci dyskontowe często wabią swoich klientów przy pomocy super promocji! Jednak wiele z nich wcale takimi nie jest, ostrzega Fundacja Warentest ( Test towaru). Nabywcy uczestniczący w teście brali pod lupę 45 takich promocyjnych ofert sklepów ALdi, Lidl, Penny, Tchibo&Co. W tym także oceniano sprzęt techniczny taki jak komputery, odtwarzacze, kuchenki mikrofalowe oraz monitory LCD ale też farby ścienne, rowery i kurtki turystyczne.
Wynik: "Tylko co piąta okazja jest nią w istocie.", mówi Michael Kalmar, redaktor działający przy Fundacji Warentest. 13 procent towarów było co prawda dobrej jakości-ale za te same ceny można było je kupić także w normalnym obiegu. Jedna trzecia produktów z akcji promocyjnych przedstawiała sobą przeciętną a nawet złą jakość. Kolejna jedna trzecia była „absolutnie nieudanym zakupem”!
Testujący stwierdzili, iż to, co jest prawdziwą okazją musi być produktem o korzystnej cenie a przy tym dobrej jakości, objaśnia Michael Kalmar. Wcześnie super promocje zdarzały się rzadko, ale za to naprawdę się opłacały. "Dzisiaj jest co prawda coraz więcej towarów na akcjach promocyjnych, lecz przy rosnącej ofercie szwankuje jakość !"
Mimo całej krytyki: Najlepsze wyniki uzyskał jeszcze Aldi. Z testowanych ofert super promocji ( 14 produktów) bądź co bądź co drugi ( 6) uzyskał ocenę „Dobry”, lecz także i tu występowały nietrafione zakupy ! Dobra informacja: Także nieudany zakup może zostać zwrócony do sklepu. "Jeśli produkt w ciągu 2 lat ulegnie uszkodzeniu nie z winy klienta, to może on go reklamować. " Tylko Lidl czyni od tego wyjątek w przypadku komputerów.
Jednego zdania nie przetłumaczyłam, bo wydaje mi się że jest źle przepisane i nie bardzo umiem je przetłumaczyć, chodzi o zdanie " Generelle Empfehlungen..."