pomocy nie rozumiem wogule tekstu;(

Temat przeniesiony do archwium.
Brak wkładu własnego

Wpis zamieszczony (lub przeniesiony) do grupy "Brak wkładu własnego" oznacza, że autor wpisu nie zadał sobie trudu samemu spróbować poradzić sobie z zadaniem lub prośba o tłumaczenie została przepuszczona przez Google Translator. Jeśli ktoś z użytkowników forum ma czas i ochotę może odpisać na taki wpis ale jeśli takiej odpowiedzi nie będzie - nie ma co się denerwować - po prostu nikomu nie chce się odrabiać zadań za kogoś ;-)

Dlatego zachęcamy do własnych prób - szansa na odpowiedź jest znacznie większa.

mam do przetłumaczenia pewien tekst w ogóle nie wiem o co chodzi są nie zrozumiałe a o to on proszę jeśli ktoś ma czas niech chociaż trochę to wytłumaczy:(..: Aufgepasst im Supermarkt
Nur jedes fnünfte Schnäppchen ist wirklich eins. DISCOUNTER ködern ihre Kunden häufig mit Super-Sonderangeboten! Aber viele davon sind keine, warnt sie Stifung Warentest. Die Testkäufer haben 45 Super Sonderangebote von ALdi, Lidl, Penny, Tchibo&Co. unter die Lupe genommen. Darunter technische Geräte wie Computer, Receiver, Mikrowelle und Flachbildschrim, aber auch Wandfarben, Fahrräder und Frezeitjacken.
Das Ergebnis:"Nur jedes fnünfte Schnäppchen ist wirklich eins.", sagt Michael Klmar, Redakteur bei Stiftung Warentest. 13 Prozent der Waren waren zwar qualitativ gut-aber zu gleichen Preisen auch im normalnen Handel zu haben. Ein Drittel der Aktionsprodukte bot mittelmäßige bis schlechte Qualität. Ein weiteres Drittel "waren absolute Fehlkäufe"!
Was ein wirkliches Schnäppchen ist, haben die Warenprüfer so festgelegt "Das Produkt muss günstig und dabei von guter Qualität sein", erklärt Michael Kalmar. Generelle Empfehlungen kann der Warentester haben allerdings einen unterfreulichen Trend ausgemacht. Früher waren Super- Sonderangebote zwar seltener, dafür haben sie sich wirklich gelohnt. "Heute gibt es zwar immer mehr Aktionsware. aber mit dem wachsenden Angebot hapert's bei der Qualität !"
Trots aller Kritik: Am besten schnitt noch Aldi ab. Von den getesteten Super- Sonderangeboten(14 Produkte) erzielte immerhin jedes zweite (sechs) die Note "Gut". aber" Auch hier gab es Fehlkäufe! Die gute Nachricht: Fehlkäufe können zurückgegeben werden. "Geht ein Produkt ohne Schuld des Kunden innerhalb von zwei Jahren kaputt, kann er es reklamieren. "Nur Lidl macht bei computern eine Ausnahme.


Próbowałam to tłumaczyć ale szczerze nie wiem o co chodzi.. cos o supermarketach i o ofertach;/ ale tylko tyle:( jeśli ktoś się zlituje bede bardzo bardzo wdzięczna!!:)
Uwaga w supermarkecie

Tylko co piąta promocja jest nią rzeczywiście. Sieci dyskontowe często wabią swoich klientów przy pomocy super promocji! Jednak wiele z nich wcale takimi nie jest, ostrzega Fundacja Warentest ( Test towaru). Nabywcy uczestniczący w teście brali pod lupę 45 takich promocyjnych ofert sklepów ALdi, Lidl, Penny, Tchibo&Co. W tym także oceniano sprzęt techniczny taki jak komputery, odtwarzacze, kuchenki mikrofalowe oraz monitory LCD ale też farby ścienne, rowery i kurtki turystyczne.
Wynik: "Tylko co piąta okazja jest nią w istocie.", mówi Michael Kalmar, redaktor działający przy Fundacji Warentest. 13 procent towarów było co prawda dobrej jakości-ale za te same ceny można było je kupić także w normalnym obiegu. Jedna trzecia produktów z akcji promocyjnych przedstawiała sobą przeciętną a nawet złą jakość. Kolejna jedna trzecia była „absolutnie nieudanym zakupem”!
Testujący stwierdzili, iż to, co jest prawdziwą okazją musi być produktem o korzystnej cenie a przy tym dobrej jakości, objaśnia Michael Kalmar. Wcześnie super promocje zdarzały się rzadko, ale za to naprawdę się opłacały. "Dzisiaj jest co prawda coraz więcej towarów na akcjach promocyjnych, lecz przy rosnącej ofercie szwankuje jakość !"
Mimo całej krytyki: Najlepsze wyniki uzyskał jeszcze Aldi. Z testowanych ofert super promocji ( 14 produktów) bądź co bądź co drugi ( 6) uzyskał ocenę „Dobry”, lecz także i tu występowały nietrafione zakupy ! Dobra informacja: Także nieudany zakup może zostać zwrócony do sklepu. "Jeśli produkt w ciągu 2 lat ulegnie uszkodzeniu nie z winy klienta, to może on go reklamować. " Tylko Lidl czyni od tego wyjątek w przypadku komputerów.

Jednego zdania nie przetłumaczyłam, bo wydaje mi się że jest źle przepisane i nie bardzo umiem je przetłumaczyć, chodzi o zdanie " Generelle Empfehlungen..."
dziękuję serdecznie:)