List i pocztówka

Temat przeniesiony do archwium.
Brak wkładu własnego

Wpis zamieszczony (lub przeniesiony) do grupy "Brak wkładu własnego" oznacza, że autor wpisu nie zadał sobie trudu samemu spróbować poradzić sobie z zadaniem lub prośba o tłumaczenie została przepuszczona przez Google Translator. Jeśli ktoś z użytkowników forum ma czas i ochotę może odpisać na taki wpis ale jeśli takiej odpowiedzi nie będzie - nie ma co się denerwować - po prostu nikomu nie chce się odrabiać zadań za kogoś ;-)

Dlatego zachęcamy do własnych prób - szansa na odpowiedź jest znacznie większa.

Proszę o przetłumaczenie listu i pocztówki. Najpierw list:

Drogi Janku,

Przepraszam, że od dłuższego czasu nie odpisywałem, ale w mojej szkole przez ostatnie dni miał miejsce festiwal sportu.
Trwał on trzy dni. W pierwszy dzień odbyły się dyscypliny wodne. Wioślarstwo, regaty oraz pływanie. Ja w ten dzień wziąłem udział w pływaniu i w klasowych sztafetach zdobyliśmy złoty medal! Drugiego dnia odbyły się mistrzostwa lekkoatletyczne. Brałem udział we wszystkich konkurencjach, ale tylko w biegu na 100m zdobyłem medal i to tylko brązowy... Trzeci dzień to zakończenie festiwalu. Została rozłożona wielka scena, gdzie odbywały się koncerty i konkursy. Ten festiwal to był świetny pomysł. Wszyscy świetnie się bawili, a ja poszerzyłem swoją kolekcję o kolejne dwa medale.
Napisz co u Ciebie. Czekam na Twoją odpowiedź.

Pozdrawiam, Piotrek

I pocztówka:

Droga Kasiu,

Od paru dni jestem w Salzburgu. Podróż była bardzo męcząca, ponieważ miałem małe problemy na lotnisku z paszportem. Szczęśliwie jednak dotarłem i zakochałem się w tym mieście. Tu jest cudownie. Pogoda dopisuje, codziennie świeci słońce, chociaż wczoraj wieczorem była wielka burza. Dzisiaj jednak znów jest pięknie. Zwiedziłem już stary rynek i parę pomników oraz katedrę. Dzisiaj idę na wieczorny spacer po pobliskim parku.
Szkoda, że Cie tu nie ma. Wracam za 2 dni i mam nadzieję, że odbierzesz mnie z lotniska ;)

Kocham, Piotrek

Lieber Johannes ,

entschuldigung,dass ich so lange nicht zurück geschrieben habe, aber in meiner Schule in den letzten Tagen ein Sportsfestival statt gefunden hat.
Es dauerte drei Tage. Am ersten Tag fanden die Wasserdisziplinen statt.
Rudern, Regatten und Schwimmen. An diesem Tag nahm ich an Schwimmen teil, und im Klassen Staffellauf gewannen wir eine Goldmedaille.
Am zweiten Tag fanden Leichtathletik-Meisterschaften statt. Ich nahm an allen Wettbewerbenstatt, aber nur in Hundertmeter Lauf gewann ich eine nur bronze Medaille. Der dritte Tag war der letzte Tag des Festivals.Man hat eine große Bühne aufgebaut, wo Konzerte und Wettbewerbe statt gefunden haben. Dieses Festival war eine großartige Idee. Alle haben sich gut amüsiert und ich habe meine Medaillensammlung um zwei weitere Medaillen erweitert.
Schreib mir, wie es dir geht. Ich warte auf deine Antwort.
Grüße, Peter.
Cytat: Diego8
Lieber Johannes ,

entschuldigung,dass ich so lange nicht zurück geschrieben habe, aber in meiner Schule in den letzten Tagen ein Sportsfestival stattgefunden hat.
Es dauerte drei Tage. Am ersten Tag fanden die Wasserdisziplinen statt.
Rudern, Regatten und Schwimmen. An diesem Tag nahm ich an Schwimmen teil, und im Klassen Staffellauf gewannen wir eine Goldmedaille.
Am zweiten Tag fanden Leichtathletik-Meisterschaften statt. Ich nahm an allen Wettbewerben teil, aber nur in Hundertmeterlauf gewann ich eine nur Bronzmedaille. Der dritte Tag war der letzte Tag des Festivals.Man hat eine große Bühne aufgebaut, wo Konzerte und Wettbewerbe stattgefunden haben. Dieses Festival war eine großartige Idee. Alle haben sich gut amüsiert und ich habe meine Medaillensammlung um zwei weitere Medaillen erweitert.
Schreib mir, wie es dir geht. Ich warte auf deine Antwort.
Grüße, Peter.
w pierwszej wersji zakradla sie bledy ktorych nie zdazylam poprawic wersja druga jest poprawna
NO, gdyby nie składnia (zu Deutsch: Satzbau), dann waere es nichtmal so schlecht. Die anderen kleinen Fehler lassen wir halt aussen vor. Akon1, Setzeruber1 koennte sich hier ein dickes Stueck abschneiden lassen lau.
edytowany przez zochama: 12 cze 2011
....ale się tym razem "pozakradało". To jakieś robactwo w twoim komputerze, co się co i rusz "zakrada".
Ich bin seit einigen Tagen in Salzburg. Die Reise war sehr anstrengend, weil ich auf dem Flughafen ein paar Probleme mit meinem Pass hatte. Zum Glück bin ich dort angekommen und ich habe mich in dieser Stadt sofort verliebt. Hier ist wunderbar.
Das Wetter ist schön, jeden Tag scheint die Sonne, nur gestern Abend gab es ein starkes Gewitter. Heute ist es wieder schön. Ich habe schon den ­Alten Markt, ein paar Denkmäler und die Kathedrale besichtigt. Heute gehe ich auf einen abendlichen Spaziergang durch den nahe gelegenen Park. Es ist schade, dass du nicht da bist.
Ich bin in zwei Tagen wieder da. Ich hoffe, dass du mich vom Flughafen abholst.

Ich liebe dich ,Peter
diego8, du wirst wirklich immer besser. Wenn jeder so fleißig wäre, wie du, dan hätten wir lauter gute Leute im Forum- Weiter so! Das heiße ich eine gute Hilfe!
Temat przeniesiony do archwium.