zdawaliście KDS???

Temat przeniesiony do archwium.
Cześć! Czy ktoś z was zdawał egzaqmin KDS? Słyszałam, że zdanie tego egzaminu jest równoznaczne z licencjatem z germanistyki, tzn. majac zdany KDS mogę podjąć studia uzupełniajace(german), na każdej uczelni, na jakiej zechcę. Odpowidzcie, czy to prawda!!! I czy w ogóle ten egzamin jest do zdania......
Nie wydaje mi sie, aby to byla prawda. Tzn. na pewno zaden Rektor nie da Ci dyplomu licencjata, kiedy pokazesz mu dyplom KDS. A bez dyplomu licencjata nie mozesz podjac studiow magisterskich.
Byc moze KDS przyda sie przy rekrutacji na Uniwersytet, ale raczej nic poza tym.
A w ogole, to czym rozni sie KDS od ZOP?? Oba Prüfungi sa przeciez na tym samym poziomie (C2), zatem ktory lepiej zdawac??
pzdr
ZOP i KDS są na zbliżony poziomie językowym, jednakże przy KDS trzeba posiadać poszerzoną wiedzę Landeskunde; Zdawałem wszystkie cert. Goethe Institut, jestem studentem germanistyki . Mimo,że ZOP i KDS to poziom C2, to żęby zostać zwolnionym z egz. wstępnego zawsze uwzględniają tylko KDS( np na UG). Dlaczego ? ZOP został wprowadzony w Polsce, aby przyspieszyć proces sprawdzania prac i nie tylko. Na wyniki KDS czeka się 4 miesiące, praca sprawdzana jest przez dwóch egzamiinatorów GI w Monachium, następnie zostaje przesłana do L. Maximilians-Uni w München, gdzie zostaje sprawdzana ponownie przez 2 egzaminatorów tego Uniwersytetu. Zwróć uwagę, że na ZOP, widnieje pieczęć tylko GI, a na KDS oprócz niej podpis i pieczęć przewodniczącego filolo. germanskiej w Munchen. Na wyniki ZOP czeka się dwa tygodnie, prace sprawdzane są w centrum, gdzie zdajesz(gdzie chodzisz na kurs, podczas którego przygotowują cię egzaminatorzy do ZOP). Więc procedury mówią same za siebie, który egz ma większą renomę. Na KDS musisz przeczytać dwie z czterech lektur, na każdą z tych lektur piszszesz wypracowanie na ok 3[tel]słów. Egzamin jest trudny porównywalny z dyblomem licencjata, a może trudniejszy. W Niemczech uznawany jako matura DaF. Zwalnia z egz.