BLAGAM O PRZETŁUMACZENIE

Temat przeniesiony do archwium.
Błagam o przetłumaczenie tego na niemiecki.

Obecnie muszę skończyć gimnazjum. Następnie planuję iść do szkoły średniej. Po zdaniu matury i zdobyciu wykształcenia średniego, pragnę iść na studia. Jednak nie wiem jeszcze, co chciałabym studiować. Mam nadzieję, że podejmę w przyszłości dobrą pracę, którą będę lubiła wykonywać.
Jetzt muss ich das Gymnasium abschließen. Dann will (~) ich zur … (Hilfe, ich habe keine Ahnung! Fachabitur?) gehen. Nach dem Abitur und … möchte (~) ich studieren. Allerdings weiß ich noch nicht, was ich studieren möchte. Ich hoffe, dass ich später eine Arbeit bekomme, die ich gern mache.
tja, szkola srednia= die Oberschule, aber ob das ein entsprechender Ausdruck ist...? Das deutsche Schulsystem sieht nämlich ein bisschen anders aus als bei uns
In meinem Buch "Słownik tematyczny dla młodzieży szkolnej, studentów i nie tylko..." wurde angegeben:
"szkoła średnia" - die Oberschule
Also, Marlena hat recht...
Gruß :-)
Tja, wie dann übersetzen?

In D:

Grundschule (Volksschule früher)
Oberstufe (Oberschule früher)
Gymnasium
- Fachhochchule
- oder Uni

dazwischen Fachabitur, darunter Haupt- und Realschule

und nun?
high school?
Hi Mokotow,
da Du so tiefgründig bist, gerne gebe ich Dir (laut dem von mir erwähnten Buch) die Schultypen an:

szkoła podstawowa (w Niemczech cztery pierwsze klasy) - die Grundschule
szkoła podstawowa (w Niemczech od piątej do dziewiątej klasy) - die Hauptschule
szkoła realna - die Realschule
gimnazjum - das Gymnasium
szkoła średnia - die Oberschule
szkoła ogólnokształcąca - die allgemein bildende Oberschule
szkoła pomaturalna - eine weiterbildende Schule
szkoła wyższa - die Hochschule

uniwersytet - die Universität
politechnika - die technische Universität / Hochschule
akademia medyczna - die medizinische Akademie
wyższa szkoła medyczna - die Hochschule für Medizin
akademia sztuk pięknych - die Kunstakademie
akademia muzyczna - die Musikhochschule