germanistyka na Freie Uni a Humboldt Uni

Temat przeniesiony do archwium.
Witam, chciałabym się dowiedzieć jaka różnica jest między Masterstudiengaenge na Freie Uni i Humboldt Uni w Berlinie. Chodzi mi o germanistykę. Np. na obu tych uniwersytetach jest Masterstudiengang Deutsche Literatur, a na Humboldzie jest jeszcze np. Deutsch als Fremdsprache. Czym się różnią te uniwersytety od siebie? W Polsce studiuję filologię germańską program nauczycielski na studiach mag. uzup., składam wniosek o stypendium i muszę wybrać program studiów na Freie Uni albo na Humboldt Uni, żeby mniej wiecej pokrywal sie z moim programem studiów w Pl. Wiem, że na Lehramt z germanistyki raczej nie, ale zastanawiam sie nad Deutsche Literatur i DaF. Wiem jeszcze, że na Slawistik na Humboldzie jest program tłumaczeniowy pol-niem. Czy wie ktoś jak się studiuje na tych programach magisterskich i jak wyglądają zajęcia z tłumaczeń? Proszę o opinie jeśli się ktoś w tym orientuje.
nie wiem nic o kierunkach ale moge ogolnie o uni. no wiec humbold to ten stary":) berlinski i bardzo znany uniwersytet, po wojnie znalazl sie po wschodniej stronie i dlatego stworzono nowy na zachodzie z daleka od centrum i tak juz zostalo. humboldt ma duza radycje znajduje sie w samym centrum, na swiecie jest bardziej znany niz freie, ten drugi z kolei jest spokojnie polozony, ma bardziej zakorzeniona zachodnioniemiecka mentalnosc:), chyba maja jakos nowa biblioteke, i zostal uznany tzn zaliczony do programu niedawno "Eliteuni"; chyba;).jezeli chodzi o poziom ogolny nauczania to oba sa podobne wg mnie.
humbold- tradycja, centrum, wschodnioniemiecki
freie- zachodnioniem, peryferie, nowszy:)
Dziękuję za opinię, może jeszcze ktoś się wypowie?