Języki czy prawo?

Temat przeniesiony do archwium.
Mam ogromny dylemat... Zawsze byłam dobra z języków i miałam zamiar startować na lingwistykę, ale usłyszałam, że języki to nie wiedza, lecz jedynie dodatek. Wtedy zaczęłam myśleć o prawie, gdyż lubię również historię. Ale oczywiście również nasłuchałam się jak to w prawie trzeba mieć znajomości i jaki jest przesyt na rynku. Teraz już sama nie wiem co robić, proszę, wypowiedzcie się!:(
Prawo na Viadrinie
miałam podobny dylemat do Twojego, ale ostatecznie wybrałam lingwistyke, bo zawsze lubiłam języki, w szkole byłam z nich dobra i generalnie ich nauka sprawiała mi dużo radości. I też się nasłuchałam, że to kolejny kierunek produkujący bezrobotnych; ale od kiedy tu studiuję to wiem, że nie do końca tak jest. Po pierwsze lingwistyka to dwa języki, a nei jeden, więc na rynku pracy zawsze ma się większe możliwości;) po drugie-znam osoby studiujące LS na trzecim roku, albo na studiach magisterskich, i już mają na koncie sporo doświadczenia-zarówno z zakresu tłumaczeń, jak i nauczania, są w stanie zarobić na znajomości 2 języków. Znam też dwie osoby które skończyły ten kierunek i na brak pracy tym bardziej nie narzekają-pracują w szkołach językowych, uczą prywatnie, robią tłumacznia pisemne. Chociaż to tez zalezy, czy widzisz siebie w zawodzie nauczyciela/tłumacza. Jeśli tak, to ten kierunek to chyba najlepszy wybór. Zresztą, przecież zawsze można połączyć dwa kierunki (chociaz w przypadku lingwistyki podczas pierwszych dwóch lat to może byc trochę ciężkie :D) albo zrobic dodatkowy kurs z czegos, a takiej znajomosci języków jak po studiach raczej gdzie indziej nie nabędziesz...
Trzymam kciuki i życzę dobrego wyboru. Aha, i pamiętaj (nam to stale powtarzali przed maturą :D) - jeśli źle wybierzesz, to zawsze można zmienić kierunek i nie jest to żaden koniec świata ;) a jakbyś miała pytania co do lingwistyki, to pisz śmiało ;)