Rekcja czasowników jaka metoda nauki, jak się do tego zabrać?

Temat przeniesiony do archwium.
Szukam listy z czasownikami z rekcją plus przypadek. W sieci jest tego trochę na stronach byrk i ściąga, ale nie mam do tego zaufania. Gdzie szukać sprawdzonej listy?

Przykład z tej listy:

http://www.bryk.pl/teksty/liceum/j%C4%99zyki/niemiecki/25944-czasowniki_z_rekcj%C4%85_poziom_studi%C3%B3w.html#forward

Niby obszerna, ale kompletnie nie potrafią zrozumieć z czego wynikają te informacje +A von lub odwrotniej kolejności von +A lub anhalten +A zu +D

Czy ktoś mógłby objaśnić jak to czytać lub zaproponować inna listę? Mam dziwne wrażenie, że jest jakby trochę na wyrost.

Ewentualnie jak wy uczyliście się tego?

pl.wikipedia.org
Gramatyka języka niemieckiego. Tam szukać.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Gramatyka_j%C4%99zyka_niemieckiego#Wyra.C5.BCenia_przyimkowe_i_rekcja Masz na myśli to? Tu są reguły, te mam w książce, a miałem na myśli całe słówka z przyimkami i przypadkiem.
Powoli do mnie dociera, że nie do końca dobrze przekazałem to co chcę uzyskać. Interesuje mnie lista czasowników z przyimkami, w miarę obszerna, a rekcja jakby swoją drogą.
Listy nie mam. Sorry. O jakie czasowniki z przyimkami ci chodzi? No podaj jakiś przykład. Takie?
http://www.twojniemiecki.pl/gramatyka/rekcja-czasownika.html
A, w międzyczasie popatrz u nas:
https://niemiecki.ang.pl/gramatyka/przyimek/przyimki_z_celownikiem
edytowany przez zochama: 25 maj 2011
Listę z twój niemiecki miałem, ale w porównaniu do tej pierwszej to zaledwie podstawowe czasowniki, teraz zdaje się już wiem z czego wynika różnica. Proszę mnie poprawić jeśli jestem w błędzie. Rekcja może występować z przyimkiem, jak również bez niego gdzie czasownik łączy się z jednym lub dwoma przypadkami i tego trzeba nauczyć się na pamięć, chyba nie ma innego wyjścia, choć zastanawiam się czy to konieczne. Nie przypominam sobie, żeby podczas wcześniejszej nauki ktoś choćby wspomniał o takich szczegółach.

Jeśli chodzi przyimki rządzące przypadkiem to jest to zupełnie inna para kaloszy tutaj przyimek logicznie łączy się z czasownikiem np. legen unter, a ten przyimek znowuż determinuje użycie konkretnego przypadka.

Długość pierwszej listy wynika z faktu uwzględnia bardzo dużej liczby czasowników, również tych łączących się z samym przypadkiem, dwoma przypadkami.

Na koniec pytanie! Są jakieś nazwijmy to sztuczki, żeby szybciej nauczyć się rekcji, jakieś zasady uproszczenia w tym bałaganie, czy tylko nauka na pamięć?
Piszesz strasznie mądre i zmagmowane słowotwórczo zdania, aż miło czytać. Ale, tak naprawdę, to o co ci chodzi? O powtórzenie tutaj na piśmie tego, co masz na tysiącach stronek, że o pierwszym lepszym podręczniku nie wspomnę? (twój przykład z "legen unter" determinuje użycie Quark mit Sosse!- weć lepiej "armen um")

Ja znam doskonałą sztuczkę, ale będziesz się śmiał i pukał palcem w czoło w moim kierunku.
Przeczytać wszystkie 32 zeszyty Asterixa po niemiecku.
Nie ma sie z czego smiac. Uwazam, iz jest to najlepsza metoda w nauce jezykow.
mechtild, ich grüße Dich. Schön, dass du da bist. Und Aterix´s (´s?) Vorteil ist = man lernt auch unbemerkt Latein dabei (in Polen unüblich). Zwei Sprachen auf einen Schlag.
Witam wszystkich uczacych sie i "korektorow".
zochama- musze przyznac, ze Twoje naukowe wskazowki sa bardzo cenne, jednak sposob w jaki traktujesz uczacych sie jest bardzo nieprzyjemny. Gdybym miala takiego nauczyciela, stracilabym wszelka motywacje do nauki.
Na szczęście mnie nie masz. Te "uczące się" tutaj, to wszytko oszuści, leniwce i czatowce. Machen wir uns hier nichts vor. Du auch nicht.
Ich weiss: du glaubst immer noch, dass die Hoffnung zuletzt stirbt. Ich, in diesem Forum, nicht mehr. Es macht mir eine Riesenfreude (eine fiese) zuzuschauen, wie die Schüler versuchen alle zu bescheissen, dass sie ein Deutsch-Buch in den Händen gehabt haben. Und sie machen noch eine Tugend daraus!
Es gibt sehr selten solche, die lernen wollen. Sie werden von mir sehr ernst betrachtet. Alles andere - sind Schwindler.
Alle hier sind verwöhnt, dass man für sie alles macht, und derjenige, der das nicht macht ist böse. Sie wollen nicht lernen - sie müssen.
Und ich bin kein "korektor". Ich bin ein Forumianer.
btw1. "uczący się" bin ich allemal nicht. Nicht hier.
btw2. Und du hast jetzt wieder eine Pause für die kommenden 2 Jahre. Oder? Oder machst du vielleicht die Hausaufgaben für die anderen? Bitte! Bühne frei!
Hej, Forumianer.
Ich bin ebenso der Meinung: wer lernen will, soll auch was dafür tun. Ich habe nie für jemanden die Hausafgaben gemacht! Und ich wundere mich, warum Du Deine Zeit den Schwindlern schenkst. Ist es nicht besser, sie zu ignorieren?
Ich bewundere Dein Gedächtnis. Ich war hier sehr kurz und trotzdem kannst Du Dich an mich erinnern?
Temat przeniesiony do archwium.

« 

Do autora strony - uwagi, propozycje

 »

Życie, praca, nauka