jaki podręcznik do liceum/technikum lubicie?

Temat przeniesiony do archwium.
1-30 z 50
poprzednia |
no właśnie, jak już w temacie zdążyliście przeczytać, chciałam Was zapytać, jaki podręcznik do liceum/technikum polecacie, lubicie. jestem młodą nauczycielką, nie miałam do czynienia z podręcznikami, ponieważ niemieckiego sama się nauczyłam. do tej pory uczyłam z "alles klar" ale widzę, że nie tylko mnie on się nie podoba, ale również nudzi uczniów. szukam podręcznika nie tylko ambitnego, ale również ciekawego. dlatego proszę podzielcie się swoimi opiniami.
Ja też odradzam "alles klar", absolutnie się nie nadaje do nauczania. Myślę, że powinnaś przeglądnąć "Dein Deutsch". A jeśli nie, to w ogóle nie korzystać z książek a zapewnić uczniom jakieś czytanki (niech się zrzucają na kserówki, a co :P ) i zalecić im kupno książek do gramatyki, tak aby polizali i słownictwa i gramy.
Polecam Themen aktuell, to chyba najlepszy podręcznik. Ja uczyłam i z Alles klar, i z Themen, bez porównania.
dziękuję Wam serdecznie!!

zastanawiałam się nad Themen aktuell ale boję się, że uczniowie nie poradzą sobie z poziomem tego podręcznika.

może opiszę z jakimi klasami mam do czynienia; uczę klasy licealne, w których niemiecki jest drugim jezykiem w wymiarze godzin 2 tygodniowo i klasy z rozszerzonym niemieckim z 4godzinami tyg. to rozszerzenie jest w sumie fikcyjne, ponieważ tylko część uczniów rzeczywiście ma dobrą znajomość niemieckiego. obok nich jest sporo uczniów, którzy mają problemy.

przyznam, że najwygodniej byłoby uczyć z jednego podręcznika. uczę już w gimnazjum i studium, wymaga więc to dodatkowego przygotowania. nie wiem poradżcie proszę.
Z jedego podrecznika to raczej nie da się uczyć wszystkich klas.
Ci co mają 2 godziny muszą mieć swoj podręcznik dostosowany do ich potrzeb a ci co 4 takze na ich poziomie.
Themen neu nadaje sie do klasy rozszerzonej, nie jest taki zly. Mniej zaawansowani razcej nie poradziliby sobie z nim.