Telewizja
Telewizję w Niemczech możemy podzielić na regionalną i ponadregionalną oraz na telewizję ogólną i tematyczną. W Niemczech można odbierać (w zależności od odbiorników) ponad 20 programów publicznych (np. ARD, ZDF), programy regionalne (np. WDR, BR) oraz programy specjalne (np. Phoenix). Ponadto Niemcy posiadają kilku z największych w skali europejskiej i światowej nadawców publicznych (ARD i ZDF) oraz prywatnych (RTL, Sat 1, Pro Sieben).
W 2006 roku prawie 35 milionów domostw miało zgłoszony odbiornik telewizyjny, co też czyni niemiecki rynek telewizyjny najbardziej lukratywnym na świecie. Stacje prywatne utrzymują się prawie wyłącznie z dochodów z reklam, stacje publiczne są finansowane z opłat abonamentowych oraz reklam i są zobowiązane do wypełnienia w swoim programie ustawowo ustalonego zadania.
Stacje telewizyjne:
-
Stacje publiczne – 16 programów oraz 6 nadawanych cyfrowo
-
Stacje prywatne – 21 prywatnych nadawców
-
Zakupy telewizyjne – 3 programy
Największe stacje:
-
ARD – 14,2% udziału w rynku
-
ZDF – 13,6% udziału w rynku
-
RTL – 12,8% udziału w rynku