Telewizja

Telewizję w Niemczech możemy podzielić na regionalną i ponadregionalną oraz na telewizję ogólną i tematyczną. W Niemczech można odbierać (w zależności od odbiorników) ponad 20 programów publicznych (np. ARD, ZDF), programy regionalne (np. WDR, BR) oraz programy specjalne (np. Phoenix). Ponadto Niemcy posiadają kilku z największych w skali europejskiej i światowej nadawców publicznych (ARD i ZDF) oraz prywatnych (RTL, Sat 1, Pro Sieben).

 

W 2006 roku prawie 35 milionów domostw miało zgłoszony odbiornik telewizyjny, co też czyni niemiecki rynek telewizyjny najbardziej lukratywnym na świecie. Stacje prywatne utrzymują się prawie wyłącznie z dochodów z reklam, stacje publiczne są finansowane z opłat abonamentowych oraz reklam i są zobowiązane do wypełnienia w swoim programie ustawowo ustalonego zadania.

Stacje telewizyjne:

  1. Stacje publiczne – 16 programów oraz 6 nadawanych cyfrowo

  2. Stacje prywatne – 21 prywatnych nadawców

  3. Zakupy telewizyjne – 3 programy

 

Największe stacje:

  1. ARD – 14,2% udziału w rynku

  2. ZDF – 13,6% udziału w rynku

  3. RTL – 12,8% udziału w rynku

Zostaw komentarz:
Zaloguj się aby dodać komentarz. Nie masz konta? Zarejestruj się.